REPORTAJ Romanii au cumparat vacante de cateva milioane de euro; Turcia, Grecia, Spania, cele mai vandute pe early-booking
Data publicarii: 28-02-2016 | EconomieRomanii, gospodari din fire, au inteles ca pot face economii semnificative daca profita de preturile vacantelor in regim early-booking, reduceri suplimentate de turoperatori cu bonusuri in bani sau produse pe perioada Targului de Turism al Romaniei, asa ca au venit, cu temele bine facute, inca din primele ore de la deschiderea evenimentului.
"Am ales să organizăm târgul în februarie tocmai pentru ca românii să beneficieze de ofertele early-booking pentru vacanțele de vară. Reclama a fost mult mai bună anul acesta, iar numărul vizitatorilor precum și cel al cumpărătorilor a fost în creștere substanțială comparativ cu ediția din martie 2015. După acest târg putem spune că 20% din numărul locurilor de cazare contractate de agenții pe litoralul românesc s-a vândut. Până la sfârșitul lunii martie, vom ajunge la peste 30%. Îi sfătuiesc pe cei care vor o anumită perioadă și un anumit hotel să se grăbească. Al treilea prag de early-booking se încheie pe 29 februarie", a precizat pentru AGERPRES președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România (ANAT), Aurelian Marin.
Întâmplător sau nu, Romexpo a organizat, concomitent cu târgul de turism și Târgul Ghidul Miresei, astfel că printre cei și-au programat nunta și-au putut cumpăra și vacanța pentru luna de miere.
"Vânzările au crescut la această ediție a târgului cu până la 50% comparativ cu martie 2015. Românii au venit hotărâți să cumpere, aveau deja vacanța dorită definită, aveau o listă de dorințe și un buget. Turcia, Grecia, Spania, dar și Bulgaria au fost destinațiile cele mai bine vândute, apoi litoralul românesc. Turcia a fost, însă, surpriza plăcută. Am discutat mult cu partenerii din străinătate, dar cel mai mult cu cei de la standul Turciei pentru că aceasta este o destinație ușor afectată de piața rusă și acum caută să își consolideze parteneriatele", a precizat pentru AGERPRES Cosmin Marinof, director național de vânzări TUI Travel Center/Eurolines.
Bucuria vânzărilor mari a fost, însă, ușor umbrită de organizatorii de la Romexpo care nu au asigurat viteza necesară internetului, iar acest fapt a fost unul dintre cele mai neplăcute momente din târg, afirmă Cosmin Marinof.
Potrivit acestuia, la târg nu se vând "vacanțe scumpe, care au nevoie de o altă prezentare și consiliere", ci vacanțe cu prețuri mici și medii. Astfel că o vacanță în Bulgaria sau pe litoralul românesc s-a putut achiziționa la mai puțin de 200 de euro camera dublă, în timp ce pentru Thailanda, o vacanță de două persoane a fost cumpărată cu puțin peste 6.000 de euro. Desigur, au fost și vacanțe în hotelurile de lux din Turcia care s-au vândut cu 3.700 euro/camera dublă.
Fiecare zi de târg a fost un prilej ca vizitatori și profesioniștii să petreacă câteva momente dedicate tradițiilor și valorilor României la standul Autorității Naționale pentru Turism. "Prispa" casei ANT a fost locul dedicat promovării României, prin povești despre Constantin Brâncuși, meșteșugari, produse tradiționale, legende transilvănene, inclusiv prin ambasadorii turismului romanesc.
În cadrul TTR, Autoritatea Națională pentru Turism a adus o parte dintre șefii birourilor de promovare din străinătate, respectiv China, Marea Britanie, Rusia, Franța, Italia și Polonia.
"Ne interesează să avem un contact mai direct cu șefii birourilor de promovare din străinătate. Să avem informații clare despre zonele în care aceștia își desfășoară activitatea. Să ne ajute să înțelegem mai bine respectivele piețe pentru a putea merge acolo cu produse pe care piața respectivă să le înțeleagă, să le perceapă pozitiv și să le cumpere", a precizat Aurelian Marin.
Potrivit președintelui ANAT, românii sunt printre cei mai iubiți turiști în Grecia. "Cea mai frumoasă declarație a venit din Grecia. Românii sunt modelul de turiști pe care grecii și-l doresc, în sensul că după ce ajung la destinație ei se mișcă, fac excursii, consumă, merg la restaurante, la cafenele, cumpără suveniruri, îmbrăcăminte. Românii sunt buni consumatori, chiar dacă aleg cazări mai ieftine", spune Aurelian Marin.
Peste 280 de firme din 15 țări și-au prezentat, în perioada 25-28 februarie, la Romexpo, ofertele de vacanță la o nouă ediție de primăvară a Târgului de Turism al României.
"A fost un târg foarte reușit. Am remarcat diversitate, calitate în expunerea produselor, inclusiv la standurile consiliilor județene, și la stațiunile balneare. Standurile marilor turoperatori, Christian Tour, Paralela 45, Eximtur, Malta, TUI, au fost foarte animate, au avut programe de divertisment, de muzică, au venit cu concepte noi. Ca minus aș remarca faptul că nu există o secțiune dedicată jurnaliștilor de turism și bloggerilor din străinătate", a spus Trăian Bădulescu, consultant în turism.
Programele pentru seniori s-au diversificat, iar la târg au prezentate 12-14 tipuri de astfel de pachete, multe chiar în destinații românești, în stațiunile balneare sau în Delta Dunării.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut