Studiu: 50% dintre romani si-au cumparat o locuinta prin anunturi online; majoritatea au cautat o proprietate impreuna cu partenerul
Data publicarii: 01-03-2016 | EconomieJumatate dintre romani (50%) si-au achizitionat o locuinta prin intermediul internetului, iar 55% dintre cumparatori au cautat o proprietate impreuna cu partenerul de viata, releva un studiu realizat in tarile din Europa de catre RE/MAX Europe, lider mondial in real-estate si franciza numarul 1 la nivel global pe acest segment.
În funcție de criteriile de selecție, pentru cea mai mare parte a europenilor costul locuinței este cel mai important aspect atunci când vine vorba de achiziția unei case. Pe locul al doilea se află locația, suprafața și alte costuri ce le implică noua casă. De asemenea, un rol important îl are gradul de eficiență energetică și anul de construcție.
În plus, atunci când vizitează pentru prima dacă o locuință aflată pe lista de achiziție, europenii se uită, în primul rând, la dotările din baie, analizează atent ce reparații sunt necesare. Nu în ultimul rând, un aspect esențial în alegerea casei îl joacă împrejurimile, în acest context pentru aproape 20% dintre cumpărători apropierea de un loc de joacă pentru copii fiind crucială, iar pentru circa 19%, apropierea de o grădiniță sau o școală. Din topul locurilor ce nu trebuie să lipsească din zonă sunt centrele comerciale, restaurantele și bisericile.
Mai mult, tinerii și femeile ar dori, în mod special, să aibă o locuință în apropierea mall-urilor, în timp ce persoanele cu vârste cuprinse între 30 și 39 de ani ar prefera să aibă în apropiere o grădiniță sau o școală.
Potrivit analizei de specialitate, 81% dintre europeni găsesc locuința visată în urma unei căutări realizate online și, de cele mai multe ori, împreună cu partenerul de viață. De asemenea, la nivel european, 67% dintre cei care se află în căutarea unei case încep prin a căuta pe site-urile specializate în anunțuri imobiliare, iar 44% din totalul respondenților întreabă prietenii și familia dacă știu de proprietăți scoase la vânzare.
Puțin peste o treime (35%) încep să caute o casă apelând la ziarele specializate în anunțuri. În ceea ce privește metodele prin care cei aflați în căutarea unei case chiar găsesc cea mai bună variantă, studiul RE/MAX Europe arată că, în cele mai multe cazuri, șansele mari de reușită (76%) le au cei care au încep căutarea online.
Raportat la piața din România, peste 50% dintre cumpărătorii unei locuințe au ajuns la casa dorită prin intermediul căutărilor pe internet.
Analiza RE/MAX arată, totodată, că, pentru 60%, fotografiile cu proprietatea pe care o trec pe lista de vizionări sunt extrem de importante și pot face diferența.
Conform cercetării, la nivel european, 40% dintre persoanele care caută o proprietate o fac împreună cu partenerul, iar 25% singuri. Cel mai mare procent, în acest sens, este în Spania, unde 60% din cei care doresc o casă sunt cuplu. Pe locul al doilea este România, unde procentul este de 55%, iar în Franța este de 31%. La polul opus se află Turcia, unde doar 14% dintre cei care cumpără o casă sunt într-un cuplu.
Pe de altă parte, 76% dintre cei care caută o casă au avut, până la acel moment, o proprietate sau măcar o locuință închiriată.
RE/MAX Europa a realizat acest studiu pe un eșantion reprezentativ de 8.000 de respondenți din 16 țări europene, printre care: Austria, Finlanda, Germania, Grecia, Italia, Portugalia, Spania, Elveția, Turcia și Olanda.
RE/MAX este lider mondial în real-estate, fiind franciza numărul 1 la nivel global pe acest segment. Compania, înființată în 1973 în Denver, are în prezent peste 100.000 de agenți afiliați în birouri aflate în circa 100 de țări din întreaga lume. În Europa, RE/MAX este prezent în 33 de țări, cu peste 1.600 birouri și 15.000 de agenți.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut