Ministrul Agriculturii: Trebuie sa vedem ce putem face din punct de vedere legal pentru a evita sa inselam consumatorul
Data publicarii: 01-03-2016 | EconomieConsumatorul roman trebuie informat corect asupra produselor pe care le cumpara, iar in acest sens trebuie sa vedem ce putem face din punct de vedere legal, impreuna cu ANPC, pentru a evita sa inselam consumatorul, a declarat, marti, ministrul Agriculturii, Achim Irimescu, la finalul discutiilor din Comisia pentru buget, finante si banci din Camera Deputatilor.
El a fost întrebat ce măsuri pot lua autoritățile în condițiile în care apar tot mai multe informații referitoare la mierea pusă pe piața locală de diverși producători, care însă are un conținut ridicat de zahăr.
"Acest subiect s-a aflat și pe agenda Consiliului de miniștri din luna decembrie, ridicat chiar de statul vecin, Ungaria, și s-a propus utilizarea etichetării corecte și e musai să știe consumatorul ce consumă, ce cumpără. Pe de altă parte, trebuie să discutăm, să vedem ce putem face din punct de vedere legal pentru a avertiza consumatorul asupra produselor autentice. De exemplu, am fost la Timișoara săptămâna trecută și mi s-a arătat un pachet pe care scria "Unt Alb" și era făcut din ulei de palmier. Sigur că în această situație consumatorul era indus în eroare pentru că el vede că prețul este mai mic, produsul respectiv este alături de un pachet de unt veritabil și avem diferența de competitivitate între producătorii care au produse autentice din lapte și acel produs care are nu știu cât la sută lapte sau numai ulei de palmier. Trebuie să evităm să-l înșelăm, să-l păcălim pe consumator", a spus Irimescu.
În opinia acestuia, produsul nu poate fi interzis dacă este comestibil, însă consumatorul trebuie avertizat asupra autenticității produsului pe care îl cumpără.
"Aceasta este o preocupare a noastră în continuare să vedem ce soluții găsim pentru că atâta timp cât un produs este comestibil nu-l poți interzice, dar trebuie să avertizăm consumatorul și facem apel la ANPC să ne asigurăm că în momentul în care consumatorul cumpără un produs știe ce cumpără", a subliniat șeful MADR.
Potrivit unor informații apărute în presă, mai multe supermarketuri din București comercializează miere provenită de la diverși producători, care are în compoziție diverse adaosuri de zahăr sau de glucoză, deși pe etichetă consumatorul este informat că este miere naturală sută la sută.
Conform site-ului mierepenet.ro, mierea contrafăcută nu prezintă nicio aromă, poate fi separată în straturi și este limpede, fără pic de impurități. În schimb, mierea naturală are o aromă specifică, oferă senzație fină când este înghițită, se prelinge și prezintă impurități naturale, precum polen, microparticule de ceară și uneori propolis.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut