Romania, tara SRL-urilor cu nume de la "Consulting" si "Invest", la "Miorita" (ANALIZA)
Data publicarii: 02-03-2016 | EconomiePatronii romani au, in marea lor majoritate, aspiratii occidentale, inclusiv dupa denumirile "originale", cu iz de business ca-n filme, in care investitorii subliniaza ca sunt "owneri" sau CEO, iar afacerile lor au denumiri pompoase, de multinationala, conform unei analize realizata de o companie de consultanta, remisa miercuri AGERPRES.
Cele mai multe firme active, 11.595, poartă denumirea de "Consulting", iar alte 9.700 includ numele "Invest". Denumiri foarte populare la români sunt și "Construct" (8.856), "Trans" (8.272), "Company" (6.851), "Design" (6.212) și, bineînțeles, "International" (6.122).
Pe lista celor mai populare denumiri de firmă se mai află, conform analizei KeysFin, Star, Tech, Business, Trading, Management, Media, Expert, Soft, Concept și Logistic, toate aflate pe cărțile de vizită a peste 100.000 de societăți comerciale.
Nu lipsesc nici denumiri precum Best, Smart, Industrial, Marketing, Universal, Super, West, Fast, Gold și Mega.
"Acestea denumiri, cele mai des întâlnite, dovedesc faptul că investitorii români, indiferent că au un PFA, un SRL sau un SA, încearcă să-și asigure un capital de imagine cât mai solid, să dovedească, în primul rând prin denumire, stabilitate și seriozitate. Că peste 90% dintre firmele din România au sediile sociale în apartamente de bloc, asta este altă problemă', spun analiștii de la KeysFin.
Conform analiștilor, este vorba, pe de o parte, de dorința de a impresiona clienții interni, iar pe de altă parte de nevoia legitimă de a negocia de la egal la egal cu potențiali parteneri străini. 'Una este să te cheme Mega Consult International și alta este să te denumești Cabluri și Vopseluri SRL', au mai spus aceștia.
Un fenomen tot mai întâlnit în economie îl reprezintă și înființarea unor companii în afara țării, la Londra, Paris, în SUA sau în paradisurile exotice, tocmai pentru a sugera potențialilor parteneri faptul că au de-a face cu firme serioase, nu cu "business-uri de buzunar".
"Owner, CEO, manager, business developer, CFO, project manager, asistent manager. Nu prea mai avem directori, contabili șefi, secretare, directori de personal, responsabili aprovizionare, gestionari, magazioneri. Acum femeia de serviciu a devenit cleaning personal, secretara este obligatoriu asistent manager, iar contabilul este CFO. Sunt alte exemple care dovedesc aspirațiile occidentale ale românilor și modul în care încearcă să-și cosmetizeze originea mioritică, cu parfum socialist", spun experții KeysFin.
Există, bineînțeles, și exemple de business-uri cu nume ancorate puternic în filonul național, care ne aduc aminte de sorgintea românească, tradițională. Potrivit analizei, cel mai des întâlnit nume tradițional este Miorița, o denumire aflată pe frontispiciul a peste 170 companii înregistrate la Registrul Comerțului.
În rest, cele mai multe poartă denumiri de flori precum Magnolia, Crinul și Crizantema, de păsări (Albatros, Condor) sau alte denumiri care au legături cu așteptările oamenilor de afaceri, de la Favorit, Splendid, Elixir, Nirvana, Talisman, Fortuna, Orizont, Unic, Actual, Viitorul, Ascendent, la Cristal, Diamant și Briliant.
Studiul privind denumirile firmelor a luat în calcul cele 549.427 de firme înregistrate și active la nivelul anului 2014.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut