Consiliul Concurentei analizeaza preluarea Billa Romania de catre grupul Carrefour; observatiile pot fi transmise pana pe 16 martie
Data publicarii: 02-03-2016 | EconomieConsiliul Concurentei analizeaza operatiunea de concentrare economica prin care grupul Carrefour preia controlul asupra activitatii de retail operata in Romania sub marca 'Billa' a grupului Rewe (Billa Romania SRL si Billa Invest Construct SRL), iar eventualele observatii sau puncte de vedere in legatura cu operatiunea de concentrare economica pot fi transmise pana la data de 16 martie, informeaza un comunicat al CC transmis miercuri AGERPRES.
Grupul Rewe își va menține celelalte activități de retail din România, concentrându-se asupra rețelei sale de magazine de tip discounter.
Deși tranzacția a fost notificată inițial Comisiei Europene, Consiliul Concurentei din România a fost considerată autoritatea cea mai potrivită pentru a realiza o analiză detaliată a piețelor pe care Carrefour își consolidează poziția în urma preluării magazinelor Billa.
Autoritatea de concurență va evalua operațiunea de concentrare economică din punct de vedere al compatibilității acesteia cu un mediu concurențial normal, în conformitate cu Regulamentul privind autorizarea concentrărilor economice.
Carrefour este membră a Grupului Carrefour, ce activează pe piața comercializării cu amănuntul de produse alimentare și nealimentare de consum curent în peste 30 de tari. În România, Carrefour operează prin intermediul magazinelor de tip hypermarket (Carrefour Hypermarket), supermarket (Carrefour Market), precum și a magazinelor de proximitate (Carrefour Express).
Consiliul Concurentei invită părțile terțe interesate să prezinte eventuale observații sau puncte de vedere în legătură cu operațiunea de concentrare economică notificată.
Observațiile sau punctele de vedere pot fi transmise la Consiliul Concurenței până la data de 16 martie 2016. Carrefour a anunțat în data de 22 decembrie semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România cu Grupul Rewe, însă operațiunea trebuia aprobată de către Consiliul Concurenței.
'Repartizate pe întreg teritoriul românesc, cele 86 de supermarketuri Billa România reprezintă o suprafață de vânzare totală de 83.000 de metri pătrați. Datorită acestei achiziții, Carrefour devine primul operator de supermarketuri din România, întărindu-și astfel oferta multiformat și mergând totodată mai aproape de clienții săi', se menționa în comunicat.
Carrefour, al doilea grup de distribuție mondial și primul din Europa, are peste 380.000 de angajați în întreaga lume. 'Prezent în 35 de țări cu peste 12.000 de magazine, grupul a realizat o cifră de afaceri de 100,5 miliarde de euro în 2014', se precizează în comunicat.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut