Studiu: 96% dintre utilizatorii romani de Internet care au instalat un program ad-blocking vor continua sa il foloseasca

Data publicarii: 03-03-2016 | Economie

Un procentaj de 96% dintre utilizatorii de Internet din Romania care au instalat un program de blocare a publicitatii (ad-blocking) spun ca vor continua sa il foloseasca, in timp ce gradul de toleranta pentru orice fel de reclama intruziva este extrem de scazut, releva concluziile unui studiu de specialitate, publicat, joi, de IAB Romania (Interactive Advertising Bureau Romania).

Conform sursei citate, browserele care utilizează un program de blocare a publicității pe internet sunt în proporție de 13,9%, în timp ce dintre cei care au auzit că există ad-blockere 18% intenționează să activeze un astfel de program în curând.

De asemenea, intenția de utilizare în viitor a unor programe de tip ad-block este foarte ridicată, în sensul că 96% dintre cei care au instalat un program de acest tip spun că vor continua să îl folosească. Al doilea cel mai important motiv pentru instalarea ad-blockerelor e reprezentat de vizionarea filmelor online, deși site-urile de acest tip care funcționează legal nu afișează publicitate.

Cercetarea de specialitate arată, totodată, că gradul de toleranță pentru orice fel de reclamă intruzivă este extrem de scăzut, însă cele mai "tolerate" formate sunt cele de tip in-stream video (16% acceptă), retargeting (12,6% acceptă) și interstițial (12,1% acceptă).

Pe de altă parte, utilizatorii de ad-block admit că există beneficii clare asociate reclamelor pe Internet, cum ar fi informarea pe teme de interes pentru subiect sau privitoare la promoții.

Studiul a fost derulat de IAB România și Project Agora, cu sprijinul Quantix Marketing, în perioada octombrie 2015 — ianuarie 2016, pe 80 dintre site-urile cu cel mai mare trafic din România (conform SATI), coordonate la nivel de conținut și/sau publicitate de 7 dintre principalii publisheri și rețele (regii) online din România, membre ale IAB România.

Volumul eșantionului este de 1.300 de respondenți, reprezentativ pentru populația online a mediului Internet românesc, iar marja de eroare la nivelul întregului este +/—2,6%, pentru un nivel de încredere de 95%.

IAB România (Interactive Advertising Bureau România) este asociația industriei de marketing și publicitate interactivă din Romania și membru fondator al rețelei IAB Europe, în 2008. Fondată în anul 2006, asociația reunește, în prezent, principalele agenții de publicitate, regii de media, publisheri autohtoni și companii prestatoare de servicii dedicate industriei de publicitate interactivă — online, mobile și alte canale interactive.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: