Chinezii au prins gustul berii artizanale oferind o oportunitate marilor producatori

Data publicarii: 07-03-2016 | Economie

Micii producatori de bere din Brooklyn si pana in Beijing profita de cresterea cererii de bere artizanala din partea consumatorilor chinezi cosmopoliti, o tendinta care ar putea sa ii ajute si pe marii producatori mondiali sa genereze noi profituri pe cea mai mare piata a berii din lume, transmite Reuters.

China este o piață crucială pentru marile mărci de bere în condițiile în care în alte părți creșterea stagnează, fiind responsabilă pentru jumătate din creșterea volumului vânzărilor înregistrată la nivel mondial de industria berii. Însă analiștii de la Deutsche Bank estimează că deși un sfert din berea din întreaga lume este consumată în China, această piață este responsabilă doar pentru 3% din profiturile marilor berari.

"Segmentul premium va fi un teren pe care marii producători vor concura intens în viitor deoarece va fi principalul factor de creștere. Berarii au început să-și reajusteze strategia pentru a se concentra mai mult pe produsele din zona superioară", a declarat analistul Rabobank, Katharine Song.

Accentul pus pe produsele premium reflectă o schimbare în preferințele celor aproximativ 1,4 miliarde de consumatori chinezi, care în prezent vor produse mai personalizate începând de la fast-food și până la călătorii. În cazul berii, analiștii estimează că mărcile premium ar urma să reprezinte o treime din piața chineză (estimată la 80 de miliarde de dolari) la finele acestui deceniu, comparativ cu mai puțin de 10% în 2010. O dovadă este faptul că mărcile de bere high-end importate au înregistrat anul trecut au înregistrat o creștere de 60%, în condițiile în care consumatorii chinezi au încercat mărci precum "Hop Zombie" și "Armageddon IPA".

Însă dorința consumatorilor chinezi pentru produse personalizate vine cu un preț. O sticlă de bere artizanală costă aproximativ 30 de yuani (6,37 dolari) în Shanghai, de aproape 10 ori mai mult decât cea mai ieftină bere de masă produsă de Tsingtao Brewery Co Ltd sau CR Beer.

"Este ceva rar și unic iar aroma este mai bună. Merită să plătești mai mult", a declarat Hao Xiaowei, o asistentă medicală în vârstă de 33 de ani care a încercat o bere artizanală bavareză la un bar din centrul orașului Shanghai.

Această dorință a consumatorilor chinezi de a plăti mai mult i-a atras pe o serie de mici producători de bere artizanală precum BrewDog din Scoția sau Brooklyn Brewery din New York, care au început să se concentreze în mod activ pe piața chineză. "China este pe lista piețele care vor fi abordate în viitorul apropiat", declară Luke Raven, director la Ilkley Brewery, un producător de bere din nordul Angliei care fabrică mărci de bere artizanală cu nume precum "Hanging Stone" sau "Holy Cow".

Pe de altă parte, industria berii trece printr-un proces de consolidare care a fost marcat de preluări din ce în ce mai mari. În 2004 aproape jumătate din piața mondială a berii era controlată de primii 10 berari, însă analiștii estimează că în 2014 aproximativ 47% din volume și trei sferturi din profituri la nivel mondial au fost controlate de doar patru producători: AB InBev, SABMiller, Heineken NV și Carlsberg. În scurt timp numărul marilor giganți va scădea de la patru la trei după preluarea SAB Miller de către AB Inbev pentru 100 de miliarde de dolari.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: