RATB foloseste piese de schimb neconforme, iar calatorii risca accidente orice moment (sindicate)
Data publicarii: 08-03-2016 | EconomiePiesele de schimb folosite de Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) nu sunt conforme cu standardele in vigoare, prin urmare calatorii risca accidente in orice moment, a declarat, marti, pentru AGERPRES, Ion Sticlau, presedintele Sindicatului Realitatea din cadrul RATB si vicepresedinte al Federatiei Soferilor din Romania.
Circa 30 de sindicaliști din cadrul RATB au protestat, marți, în fața Palatului Parlamentului, față de condițiile de muncă, de lipsa pieselor de schimb și alte nereguli din interiorul regiei.
"În cazul autobuzelor, din 1.000 circulă doar 670. La tramvaie, din 475 circulă doar 224, iar, în cazul troleibuzelor, din 214 sunt scoase pe traseu 160. Restul nu pot părăsi bazele din lipsa pieselor de schimb. Nici măcar piesele pe care le folosim la mașinile care sunt în uz nu sunt conforme cu standardele în vigoare, sunt luate de la o mașină la alta și cârpite de către mecanici. Călătorii riscă astfel accidente în orice moment", a spus Sticlau.
În plus, potrivit acestuia, mașinile RATB sunt extrem de murdare, întrucât nu există suficient detergent pentru igienizarea lor. "Se mătură și atât. N-ați văzut cum se lipesc mâinile de bare? Mașinile sunt absolut insalubre", a susținut liderul sindical.
El a mai arătat că autobuzele care circulă în Capitală au o vechime de nouă ani, deși parcul auto ar fi trebuit reînnoit cel puțin la patru ani. "De situația tramvaielor nici nu mai vorbim, ele sunt deplorabile, abia reușesc să se miște pe șine", a adăugat Sticlau.
La rândul său, Florin Ivan, președinte-coordonator al Sindicatului Transportatorilor APT din RATB, a atras atenția că RATB riscă să rămână fără șoferi, întrucât mulți sunt atrași de salariile mai bune din Marea Britanie și Germania.
"În ultimele luni, peste 500 de șoferi din 2.400 au plecat în Anglia. Acum au venit firme din Germania care recrutează șoferi, pentru că la ei a fost un val mare de ieșiri la pensie", a arătat Ivan.
Potrivit liderului sindical, timpul de așteptare în stații a unei mașini RATB în București este de trei ori mai mare față de media europeană. "La noi se stă 20 de minute în medie, pe când media în UE nu este mai mare de 7 minute", a susținut Ivan.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut