Flamingo International vrea sa-si dubleze suprafata de vanzare in urmatorii doi ani

Data publicarii: 24-11-2006
Flamingo International, distribuitorul de produse electronice listat la Bursa de Valori Bucuresti, intentioneaza sa-si dubleze suprafata totala de vanzare a magazinelor sale, la 80.000 metri patrati, de la 42.000 metri patrati, in urmatorii doi ani, au anuntat oficialii companiei. Grupul Flamingo International, grup de distributie de produse electronice, electrocasnice si IT&C, nu a oferit nici un detaliu financiar legat de costurile operatiunii de extindere a suprafetei totale a retelelor sale de magazine, sau de sursele de finantare a investitiilor.

Strategia grupului urmareste extinderea retelei Flanco World, de la 12.000 de metri patrati, in prezent (15.000 metri patrati pana la sfarsitul lui  2006), la 35.000 de metri patrati in 2007, pentru a ajunge la 60.000 de metri patrati la sfarsitul lui 2008.

In paralel cu extinderea retelei de magazine de suprafata mare(Flanco World), compania va inchide magazine de suprafata mica care fac parte din retelele Flamingo, Flamingo Computers si Flanco, diminuand suprafata totala de vanzare a acestora de la 30.000 de metri patrati in 2006, la 25.000 de metri patrati in 2007, pentru a ajunge la 20.000 de metri patrati in 2008.

"Consideram ca posibilitatea optimizarii retelelor de magazine, avand in vedere complementaritatea acestora din punctul de vedere al aplasamentelor, orase si amplasare in cadrul orasului, al suprafetelor de vanzare, al gamelor de produse si al segmentelor de clienti carora acestea se adreseaza, reprezinta una dintre cele mai importante sinergii ce se genereaza prin achizitii de genul Flamingo - Flanco", a declarat presedintele Flamingo Computers, Eduard Samson.

"In urma transformarilor din aceasta perioada, transformari ce se pot intinde pe un interval de pana la doi ani si care presupun pe langa aceste inchideri de locatii si deschiderea altora va rezulta o structura de magazine moderne, eficiente, competitive, cu trasaturi distincte, bine individualizate", a completat Eduard Samson

Ca efect al strategiei adoptate, oficialii Flamingo International tintesc cresterea cifrei de afaceri de la 160 milioane euro estimata in 2006, la 180 milioane euro in 2007 si 220 milioane euro in 2008.

Pentru anul viitor, Grupului Flamingo International intentioneaza sa obtina profit. ""Flamingo vrea sa treaca pe profit in semestrul al doilea al anului 2007, si estimam in acel moment si o crestere a cotatiei actiunilor companiei", a declarat Dragos Simion, vicepresedintele Flamingo. In cadrul acestui demers  va continua politica de optimizare a costurilor companiei dar si cea de reducere a personalului.

Pentru anul curent, compania estimeaza pierderi de 4,6 milioane euro, potrivit oficialilor companiei.

"La inceputul anului 2006, grupul avea 200 de magazine, iar in prezent mai detinem 150 de magazine. In plus, personalul companiei a fost redus in acest an de la 2.000 la 1.400 de angajati, si vom continua aceasta politica", a mai spus Simion, fara a da o cifra estimativa pentru anul 2007.

Grupul Flamingo International cuprinde cinci lanturi de retail: Flanco, Flanco World, Flamingo, Flamingo Computers si Future Shop. Reteaua Flanco World are cinci magazine, fiind programata a sasea inaugurare pana la sfirsitul anului.Reteaua Future Shop este formata din 15 magazine, iar lanturile Flamingo, Flamingo Computers si Flanco insumeaza , in prezent 130  de magazine.

Conducerea companiei Flamingo isi propune si modificarea politicii de vanzari. "In prezent 70% din vanzari sunt facute prin intermediul retelei de magazine Flanco, 20%  prin intermediul Flamingo, Flamingo Computers si Future Shop si 10% prin reteaua Flaco World. Speram ca in anul 2008, 70% din vanzari sa fie facute prin reteaua Flanco World", a mai spus Simion.

Flanco World este un concept dezvoltat de Market Value, companie franceza de branding specializata in identitate vizuala si in concepte de magazine. Conceptul Flanco World presupune magazine cu suprafete cuprinse intre 1.800 si 3.000 metri patrati amplasate in orase mari si medii, in centre de retail usor de accesat, alaturi de alte puncte de interes.

Flamingo International estimeaza ca piata de profil va ajunge la 1,4 miliarde de euro in 2009, de la 900 milioane de euro anul acesta.

Puterea de cumparare ridicata a romanilor, in special in orasele mari, va fi principalul motor al expansiunii pietei, care va avea un ritm de crestere anual de 15% in aceasta perioada, conform estimarilor companiei. Cel mai mare potential de crestere o au produsele care folosesc tehnologia informatiei si de comunicatii (IT&C), iar analiza Flamingo arata ca ponderea acestui segment in piata va creste pana la 40% in 2009, de la 25% cat este acum.Ponderea electrocasnicelor va scadea de la 35% la 30%, iar a produselor electronice - de la 40% la 30%.Flamingo are o cota de piata de 18%, conform propriului raport, fiind depasit doar de liderul pietei Altex, care are 26% din piata, si se afla in fata lantului Domo, a carui cota de piata o estimeaza la 16%.

Autorii raportului au precizat ca in absenta unor date de incredere despre piata de profil, aceste cifre sunt doar aproximari interene.Oficialii Flamigo International estimeaza ca, desi valoarea pietei va creste, cota de piata a grupului nu va creste semnificativ datorita hipermarketurilor care se dezvolta  si acapareaza o parte din piata de profil.

In acelasi timp, grupul Flamingo estimeaza ca lanturile romanesti vor ramane in continuare dominante pe piata, probabilitatea ca un jucator de talie europeana sa obtina o cota de piata semnificativa fiind redusaLa nivelul grupului a fost finalizat procesul de integrare a retailerului Flanco, inceput in luna mai a acestui an. Sediile centrale Flamingo si Flanco functioneaza impreuna, fuziunea de personal a fost finalizata, iar oferta magazinelor Flanco a fost imbogatita cu produse comercializate anterior numai in reteaua Flamingo.

Cel mai mare potential de crestere o au produsele care folosesc tehnologia informatiei si de comunicatii (IT&C), iar analiza Flamingo arata ca ponderea acestui segment in piata va creste pana la 40% in 2009, de la 25% cat este acum.

Ponderea electrocasnicelor va scadea de la 35% la 30%, iar a produselor electronice - de la 40% la 30%.

Flamingo are o cota de piata de 18%, conform propriului raport, fiind depasit doar de liderul pietei Altex, care are 26% din piata, si se afla in fata lantului Domo, a carui cota de piata o estimeaza la 16%. Autorii raportului au precizat ca in absenta unor date de incredere despre piata de profil, aceste cifre sunt doar aproximari interene.

Oficialii Flamigo International estimeaza ca, desi valoarea pietei va creste, cota de piata a grupului nu va creste semnificativ datorita hipermarketurilor care se dezvolta  si acapareaza o parte din piata de profil.

In acelasi timp, grupul Flamingo estimeaza ca lanturile romanesti vor ramane in continuare dominante pe piata, probabilitatea ca un jucator de talie europeana sa obtina o cota de piata semnificativa fiind redusa

La nivelul grupului a fost finalizat procesul de integrare a retailerului Flanco, inceput in luna mai a acestui an. Sediile centrale Flamingo si Flanco functioneaza impreuna, fuziunea de personal a fost finalizata, iar oferta magazinelor Flanco a fost imbogatita cu produse comercializate anterior numai in reteaua Flamingo.

Sursa: NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: