Clientii nemultumiti de banci au la dispozitie un centru de solutionare alternativa a disputelor

Data publicarii: 10-03-2016 | Economie

Clientii nemultumiti de banci se pot adresa Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor din Domeniul Bancar (CSALB) daca nu reusesc sa rezolve pe cale amiabila problemele cu bancile, a declarat, joi, Alexandru Paunescu, membru in Colegiul de coordonare al centrului.

"Centrul este funcțional, iar, începând de luni, clienții nemulțumiți de serviciile băncilor au la dispoziție numărul de telefon 0219414 pentru a semnala cazuri în care este nevoie de soluționare alternativă", a spus Păunescu, la conferința "Relația cu consumatorul de servicii financiare", organizată de Oxygen Events, cu sprijinul Asociației Române a Băncilor.

Potrivit lui Păunescu, centrul va oferi două moduri de soluționare alternativă, respectiv concilierea propriu-zisă și arbitrajul.

"Ne așteptăm ca foarte mulți consumatori și instituțiile financiar-bancare să aleagă calea de conciliere", a mai spus reprezentantul CSALB.

Potrivit site-ului propriu, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înființată în baza Ordonanței Guvernului nr.38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, ce transpune la nivel național Directiva 2013/11/UE privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 și a Directivei 2009/22/CE.

CSALB are misiunea de a organiza, administra și monitoriza soluționarea litigiilor dintre consumatori și comercianții a căror activitate este reglementată, autorizată și supravegheată/monitorizată de Banca Națională a României, precum și sucursalele comercianților ce desfășoară activități pe teritoriul României în domeniul bancar.

Activitatea CSALB este coordonată de un Colegiu de coordonare format din cinci membri, dintre care patru sunt desemnați, câte unul, de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, Asociația Română a Băncilor, Banca Națională a României și de către asociațiile de consumatori. Al cincilea membru este ales de către cei patru membri desemnați.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: