Psihologia la locul de munca, modalitate de a pastra angajatii in forma maxima
Data publicarii: 24-11-2006"Exista o multime de teste care li se pot face angajatilor, iar cei care fac recrutarea pot folosi unele principii psihologice pentru a descoperi la viitorii angajati competentele de care au nevoie, dar este prea mult sa spunem ca viitorii candidati trebuie supusi unui adevarat test psihologic", a spus Alina Popescu.
Cu toate acestea, orice companie ar trebui sa solicite ajutorul unui psiholog atunci cand in cadrul organizatiei apar probleme, atat intre angajati, cat si intre angajati si conducere. Potrivit Alinei Popescu, cel mai potrivit este un psiholog extern, pe de o parte pentru ca nu este nevoie permanenta de unul, iar pe de alta parte pentru ca un psiholog angajat in cadrul companiei ar putea fi influentat de o parte sau de alta si exista riscul de a fi subiectiv.
Alina Popescu a spus ca modalitatea cea mai buna de evalua capacitatile si performantele angajatilor este psihologia cognitiv-comportamentala. Sau, cu alte cuvinte, managerii trebuie sa stie sa asculte problemele angajatilor, sa analizeze situatiile aparute si sa gaseasca cauzele care au dus la diferitele comportamente.
"Un manager trebuie sa stie ca oamenii sunt diferiti si reactioneaza diferit in diverse situatii, iar rezolvarea nu este pedepsirea sau concedierea. Trebuie gasita motivatia care l-ar face pe un angajat sa obtina rezultatele dorite si actionat in consecinta. Si, de cele mai multe ori, majorarea salariului nu este solutia. Unii oameni, de exemplu, au nevoie de mai mult timp liber" a explicat Alina Popescu.
In acelasi timp, managerul de resurse umane de la Ernst&Young, Christian Scholtes, a explicat ca de cele mai multe ori companiile nu se gandesc decat la cum sa scoata cat mai mult profit nerealizand ca, de fapt, acest profit nu poate fi facut fara resursa umana care sa satisfaca clientul.
"Comportamentele oamenilor pot fi schimbate, dar acest lucru nu se poate face decat daca managerul stie sa constientizeze problemele angajatilor si sa ofere motivatia pentru aceste schimbari. Si mai trebuie sa inteleaga faptul ca aceste comportamente nu se schimba de la o zi la alta, ci intr-o jumatate de an, un an sau chiar doi", a spus Scholtes.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut