UniCredit Bank a realizat un volum al operatiunilor de factoring de 886 milioane de euro in 2015, in crestere cu 31,65%

Data publicarii: 17-03-2016 | Economie

UniCredit Bank a inregistrat in 2015 un volum al operatiunilor de factoring de 886 milioane de euro, in crestere cu 31,65% comparativ cu anul precedent, reprezentand un maxim istoric pentru companie, potrivit unui comunicat remis, joi, AGERPRES.

Segmentele care au contribuit semnificativ la acest rezultat au fost: Metale, chimicale, apă și reciclare (23% din total, cu o creștere de 55% față de 2014), Autovehicule, utilaje și echipamente (cu o pondere de 11,5%), Agricultură, pescuit și produse alimentare (cu o pondere de 10%). Pe locul cinci ca și contribuție la realizarea volumului total (de 7%), însă cu o creștere în 2015 de peste 60% față de anul precedent, segmentul Bunurilor de larg consum (FMCG) a generat portofoliul cel mai echilibrat din punctul de vedere al riscului asumat, al disipării acestuia, dar și al potențialului de creștere.

Segmentul Silvicultură, prelucrare lemn și construcții a contribuit în 2015 cel mai puternic la realizarea volumului de factoring al UniCredit Bank — reprezentând 29,5%, deși investițiile publice, și mai ales marile proiecte de infrastructură, care au fost până în 2012 unul dintre principalele motoare de creștere a pieței de factoring, continuă să lase de dorit în anvergură și număr.

"În ceea ce privește proiectele realizate cu debitori entități publice, sunt de remarcat reducerea termenelor de plată contractuale, dar și îmbunătățirea comportamentului de plată la modul general (reducerea întârzierilor), odată cu intrarea în vigoare a Legii 72/2013 pentru combaterea întârzierii în executarea obligațiilor de plată a unor sume de bani rezultând din contracte. Loc de optimizare rămâne, întâlnind în continuare cazuri extreme, unde întârzierile la plată riscă să afecteze relația antreprenorilor cu subcontractorii, dar și stabilitatea financiară a acestora din urmă", a declarat Alecsandra Vălăsuteanu, șeful departamentului Factoring în cadrul UniCredit Bank, citată în comunicat.

UniCredit Bank oferă un pachet complex de produse de factoring: factoring intern și de export cu și fără regres, factoring de import, servicii de colectare independente, reverse factoring (cunoscut și sub denumirea de supply chain financing). La nivelul anului 2015, ponderea cea mai mare în rulajul înregistrat au avut-o operațiunile din factoring intern (77% din totalul creanțelor gestionate). Rulajele realizate la nivelul factoringului de export fără regres au crescut cu 11%, iar cele din tranzacțiile de factoring de import cu 10% față de 2014. Și în 2015 produsul vedetă din punctul de vedere al evoluției a fost factoringul intern fără regres, care a înregistrat o creștere de 76% față de 2014, bazată în principal pe tranzacțiile de reverse factoring.

"Factoringul reprezintă pentru UniCredit Bank un produs strategic, iar evoluția foarte bună pe care am înregistrat-o în 2015 — un maxim istoric pentru noi — ne ajută să ne consolidăm poziția de formator pe această piață. La fel ca în ultimii trei ani, ne-am concentrat și în 2015 asupra segmentului de companii mici și mijlocii, acestea reprezentând în viziunea noastră motorul unei economii sustenabile. Astfel, companiile cu cifra de afaceri sub 5 milioane de euro au contribuit cu 30% din totalul volumului de factoring derulat de UniCredit Bank, iar cele cu cifra de afaceri între 5 și 50 de milioane de euro cu peste 45%, în 2015 fiind deschise peste 75 noi tranzacții cu clienți provenind din aceste două segmente", a mai spus Alecsandra Vălăsuteanu.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: