Christian Heinzmann nu mai detine functia de accountable manager la TAROM, din data de 22 martie

Data publicarii: 18-03-2016 | Economie

Christian Heinzmann nu va mai detine functia de accountable manager la TAROM, din data de 22 martie, dar este in continuare director general, a anuntat, vineri, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, intr-o conferinta de presa.

"Consiliul de Administrație m-a informat pentru că analizând raportul de la Autoritatea Aeronautică au constatat suspendarea directorului general din funcția de accountable manager, ceea ce înseamnă practic managerul responsabil. După regulile aviației acest manager trebuia să asigure resursele financiare și cele de personal pentru îndeplinirea misiunii companiei. Termenul pe care l-a dat Autoritatea Aeronautică este 22. Deci până atunci directorul general încă deține această funcție, dar cu această dată, cu data de 22, nu va mai putea să o îndeplinească", a spus Costescu.

Faptul că Heinzmann nu mai este, începând de marți, accountable manager, înseamnă că el nu mai poate gestiona activitatea curentă și strategia de zbor.

Ministrul Transporturilor a precizat că la începutul ședinței Consiliului de Administrație a fost cvorum, când a fost anunțată decizia Autorității Aeronautice, însă în momentul în care s-a trecut la analiza activității de management a directorului general acesta a părăsit sala, mizând pe faptul că cvorumul nu va mai fi îndeplinit și nu se va mai putea lua o decizie.

"La început a fost cvorum, când a fost anunțată decizia Autorității Aeronautice. Aceasta nu se comentează. În acest caz, Consiliul de Administrație ia act de ea și trece la implementarea ei. Se poate să rămână și director general mai departe (Heinzmann — n. r.), dar asta era partea a doua a analizei, de la care dânsul s-a sustras. Era analiza în care i se prezentau elementele pe care ar fi trebuit să le îndeplinească și pe care nu le-a dus la îndeplinire sau pe care le-a dus în mod eronat la îndeplinire. Deci, în acest moment este director general. Al doilea punct a fost analiza activității de management a directorului general pentru că aceste deficiențe constatate de Autoritatea Aeronautică pe regulamente aeronautice aveau și un corespondent în activitatea de management de zi cu zi. Când a început această analiză și au fost prezentate deficiențele de management pe care CA le-a constatat în sarcina actualului director general, acesta a înțeles să părăsească sala și nu a vrut să mai discute despre aceste aspecte, speculând cumva faptul că nu va mai fi cvorum pentru a se lua o decizie", a explicat Costescu.

El și-a exprimat dezaprobarea pentru ''lipsa de interes și de responsabilitate" a actualului director general, Christian Heinzmann, pentru activitatea companiei.

"Eu îmi exprim dezaprobarea pentru lipsa de interes și pentru lipsa de responsabilitate a acestui domn cu privire la activitatea companiei. Este un lucru nepermis în niciun domeniu, cu atât mai puțin în domeniul aviației. Este drept că asta nu are nicio influență în acest moment asupra siguranței circulației și zborurilor — ceilalți directori se află pe poziții și își continuă activitatea — dar această lipsă de responsabilitate, de asumare a ei, de a discuta despre niște deficiențe de management constatate în mod clar de mai multe organe care le-au investigat nu mi se pare în regulă", a continuat șeful de la Transporturi.

În context, ministrul a făcut referire la o parte dintre deficiențele constatate, precum nerealizarea bugetului de venituri și cheltuieli, dar și problemele identificate la nivel de resurse umane, unde 25% din personalul tehnic a avut concedii medicale în 2015, ceea ce însumează un număr de 1.500 de zile.

"În loc să aibă 8 milioane (lei — n. r.) pierderi la sfârșitul anului trecut, așa cum își asumaseră prin contracte și prin planul de management, au avut 41 de milioane. Este inadmisibil în condițiile în care pe piața europeană prețul kerosenului a scăzut anul trecut în mod spectaculos, creând un avantaj — după cum a fost documentat de 80 de milioane de lei. Cu alte cuvinte, în acest moment, dacă nu am fi avut acest avantaj, am fi avut un dezastru, o pierdere de 120 de milioane. Oricum, nu este foarte bine ca în loc de 8 milioane să fie 41 de milioane pierdere. Mai sunt și aspectele care au fost constatate și transmise mie și de Corpul de Control, dar și de analiza CA. Este vorba despre problemele la nivelul resurselor umane. Peste 25% din personalul tehnic de la TAROM a înregistrat concedii medicale. Este o cifră pe care nu am văzut-o în nicio companie de stat sau privată, din câte am analizat până în prezent. Este vorba despre 1.500 de zile în care acest personal a fost în concediu medical. Vă dați seama și pentru partea de ore suplimentare ce înseamnă toată această indisciplină la nivelul resurselor umane. Acest lucru nu poate continua", a subliniat Dan Costescu.

Potrivit ministrului, Consiliul de Administrație se va întâlni luni, în regim de urgență, și va lua o decizie cu privire la viitorul companiei TAROM. "Am solicitat lămuriri CA privind pașii următori. Ei mi-au comunicat că se vor întâlni în regim de urgență. Și-au propus ca lunea viitoare, deci în 3 zile, să se întâlnească și să ia o decizie finală asupra viitorului acestei companii, pentru că aceste măsuri trebuie luate cât mai rapid, având în vedere că suntem deja în luna a treia și până la finele anului va trebui să ieșim cu un rezultat financiar corespunzător", a spus el.

Oficialul de la Transporturi a dat asigurări că activitatea TAROM se va desfășura în condiții normale și, chiar dacă se vor înregistra întârzieri, siguranța zborului nu va fi afectată.

"În continuare, activitatea TAROM se va desfășura în condiții normale. Poate vor fi ceva întârzieri, dar în niciun caz nu va fi afectată siguranța zborului. Aici, cu siguranță se va merge în continuare până luni, când vom avea următoarea decizie e Consiliului de Administrație", a arătat Costescu.

În ceea ce privește numirea unui nou accountable manager, ministrul a spus că este apanajul Consiliului de Administrație și al Autorității Aeronautice.

''Alegerea unui nou accountable manager este la mâna CA și a Autorității Aeronautice. De regulă, unii propun, iar alții constată dacă persoana în cauză poate îndeplini această funcție. Ele se pot face în cadrul ședinței de Consiliu pe care o au programată luni. Atunci se va decide", a arătat acesta.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: