Deficientele de la TAROM au generat un numar foarte mare de curse anulate/intarziate; s-au platit despagubiri de 1 milion de dolari (raport)
Data publicarii: 21-03-2016 | EconomieCompania TAROM a inregistrat, in ultimii doi ani, mai multe deficiente tehnice si administrative, care au determinat un numar foarte mare de curse anulate sau intarziate, cu consecinte negative asupra bugetului companiei, constand inclusiv in plata unor despagubiri in valoare de aproximativ un milion de dolari, potrivit raportului Corpului de Control al ministrului Transporturilor.
Conform sursei citate, principalele deficiențe constatate sunt: nerealizarea indicatorilor prevăzuți în Bugetul de Venituri și Cheltuieli aprobat pentru anii 2014, 2015, în sensul înregistrării unor pierderi mai mari față de nivelul estimat, nerespectarea prevederilor Codului Muncii și ale Regulamentului Intern în ceea ce privește întocmirea pontajelor și evidența prezenței personalului Direcției Tehnice, nerespectarea procedurilor de angajare / recrutare, implementate la nivelul companiei și neangajarea de personal corespunzător numărului și specializării personalului plecat din companie (ca urmare a ieșirii la pensie și plecări voluntare).
De asemenea, au fost identificate o serie de probleme care conduc la desfășurarea cu dificultate a activității curente, printre care faptul că analizele periodice ale defectelor apărute la aeronavele companiei nu reflectă întotdeauna situația reală (o parte din întârzierile raportate ca având o cauză tehnică sunt de fapt provocate de probleme de natura organizatorică).
Totodată, autoritățile de control au constatat că, din rațiuni economice, secția de întreținere de linie Airbus/ATR a funcționat în anii 2014 și 2015 fără un stoc minim necesar, aprovizionarea cu piese și componente efectuându-se în regim de urgență ceea ce a condus la achitarea unor prețuri mult mai mari față de normal.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut