Vlad Vlasceanu (tIMOn): Majoritatea romanilor aleg zona in detrimentul suprafetei pentru a se incadra, preponderent, in bugete de Prima Casa
Data publicarii: 27-03-2016 | EconomieMajoritatea romanilor care sunt in cautarea unei locuinte aleg zona in detrimentul suprafetei pentru a se incadra in buget si cei mai multi au, in continuare, bugete de Prima Casa, a declarat, duminica, pentru AGERPRES, Vlad Vlasceanu, directorul Targului Imobiliar National - tIMOn.
'Evident, toți vizitatorii caută apartamente în centru cu suprafețe mari și sub 60.000 de euro. Dar lăsând gluma la o parte, am observat o schimbare radicală în gândirea și în calitatea vizitatorului de tIMOn: majoritatea au fost potențiali clienți bine informați, care au înțeles să se ghideze după nevoi și buget și să își adapteze cerințele astfel încât să își permită apartamentul dorit și acesta să corespundă cât mai bine nevoilor lor', a precizat Vlad Vlăsceanu.
Cea de a XXIX—ediție a Târgului Imobiliar Național — tIMOn, care s-a desfășurat în perioada 24-27 martie în Piața Constituției din Capitală, a adus cu o ofertă de peste 15.000 de locuințe în 298 de ansambluri rezidențiale.
'Cei mai mulți vizitatori au fost familii tinere, până în 40 de ani, majoritatea cu copii sau care așteptau un copil. Faptul ca ambii parteneri sau întreaga familie a venit la târg este semnul cel mai clar ca ei vor cumpăra în viitorul apropiat, întrucât acest tip de decizie se ia în familie', spune Vlad Vlăsceanu.
Oferta din cadrul tIMOn a arătat o creștere a prețurilor de 10% pe segmentul locuințelor din clasa economy, situate în zonele periurbane, cele care reprezentau de fapt motorul vânzărilor pe segmentul rezidențial în ultimii 3-4 ani. Cu toate acestea, la tIMOn au fost prezentate patru proiecte de locuințe, dezvoltate de companii spaniole, care au vizat exclusiv segmentul lux. Toate sunt situate în zone centrale, au finisaje high class, apartamente puține și se adresează unui număr redus de cumpărători. În timp ce valoarea investiției pentru fiecare în parte este în jurul valorii de șase milioane de euro, numărul de unități locative/proiect nu depășește 20.
'Ansamblurile tip boutique au un target bine definit și relativ mic raportat la numărul vizitatorilor din târg. Spre surprinderea noastră, cererea a fost mare în principal în rândul expaților și al străinilor care intenționează se mute sau au afaceri la București. Am văzut vizitatori din Liban, Israel, Spania, Italia, Rusia și chiar Chișinău care au venit special pentru acest tip de locuințe', a spus Vlad Vlăsceanu.
Vizitatorii au putut profita de reducerile de preț valabile exclusiv în perioada târgului, reduceri care au variat între 1.000 și 60.000 de euro, ofertele speciale pentru cumpărătorii din acest week-end incluzând case complet mobilate, bucătării care valorează zeci de mii de euro și locuri de parcare.
'Cu o oră înainte de închiderea oficială a Târgului, sunt câteva mii de vizitatori în târg. Iar acest detaliu, pe care nu l-am mai văzut de mulți ani, ne spune ca situația este mai mult decât foarte bună. Sigur va crește numărul tranzacțiilor în următoarele două săptămâni și cel mai probabil majoritatea vor fi prin Prima Casă întrucât clienții sunt încă speriați că programul s-ar putea sista', precizează Vlad Vlăsceanu.
Un număr de 20 de proiecte rezidențiale noi au fost lansate și promovate în premieră și în exclusivitate la ediția din această primăvară a tIMOn, totalizând peste 1.500 de locuințe.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut