Bogdan Olteanu (BNR): Centrul SAL din domeniul bancar regleaza asimetria dintre client si banca
Data publicarii: 29-03-2016 | EconomiePerioada de boom economic a adancit asimetria dintre clienti si banci, iar acest aspect a dus la necesitatea aparitiei unui organism care sa ofere consumatorilor posibilitatea de a solutiona alternativ disputele cu banca, respectiv Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB), sustine viceguvernatorul Bancii Nationale a Romaniei, Bogdan Olteanu.
"Ne aflăm aici pentru că, de-a lungul timpului s-a creat această asimetrie (dintre clienți și bănci). S-a ajuns mai departe pentru că, în epoca de entuziasm, sistemul financiar, alături de mulți alți comercianți, au produs exagerări, alimentând această exuberanță irațională. (...) Sectorul financiar a făcut acest efort financiar pe care eu îl salut, de a găsi mecanismele de finanțare pentru această structură, astfel încât consumatorul să nu suporte costuri", a explicat marți Olteanu, în cadrul conferinței de prezentare a Centrului.
Potrivit acestuia, au existat multe voci care au susținut, în ultima vreme, că acest proces este unul complicat, voci venind în special de la bănci și dinspre avocați.
"Pentru una dintre părțile de astăzi, pentru bănci, atât de complicat este faptul că astăzi există un sistem care le tratează asimetric în fața consumatorilor. Da, așa funcționează lucrurile astăzi, cel puțin în Europa. Există o asimetrie de tratament care echilibrează relația dintre consumatori și bănci și este normal să fie așa, pentru că există o asimetrie în accesul la informații, există o asimetrie în prelucrarea informațiilor, între consumatori și bănci, și atunci sistemul instituțional reechilibrează relația care dă, de exemplu, posibilitatea ca pentru bănci o decizie dată aici să fie obligatorie, în timp ce consumatorul să o poată contesta mai departe dacă nu este de acord cu ea", a susținut Olteanu.
În ceea ce privește avocații, în opinia viceguvernatorului BNR, aceștia sunt împotriva sistemului pentru că pierd bani în momentul în care consumatorul renunță să se mai adreseze instanței pentru soluționarea litigiului cu banca, și merge la acest Centru.
"Este o reușită și vreau să marchez această reușită. Suntem printre țările care au a reușit să construiască un asemenea Centru. Sper ca anul viitor să constatăm că l-am făcut și funcțional. (...) Succes băncilor în a înlătura molozul reputațional acumulat în perioada de boom. Suntem, sper, pe drumul cel bun pentru a restabili această relație de încredere în care cetățeanul se duce cu încredere să depună banii munciți la bancă, alt cetățean se duce cu încredere să împrumute acei bani, să îi folosească și să îi dea înapoi, astfel încât deponentul să poată să recupereze în orice moment dorește depozitul", a mai spus Bogdan Olteanu.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut