Pandelica (ANPC): Primele solutionari ale conciliatorilor vor reprezenta cartea de vizita a Centrului SAL din domeniul financiar-bancar
Data publicarii: 29-03-2016 | EconomieCentrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor din domeniul Financiar - Bancar (CSALB) va degreva instantele de judecata de litigiile dintre clienti si banci, va asigura o modalitate echilibrata de rezolvare a disputelor dintre cele doua parti, iar credibilitatea ii va fi intarita dupa primele cazuri solutionate, sustine presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, Bogdan Pandelica.
"În primul rând, cred că în conturarea unor practici corecte și echilibrate. Prima soluționare, primele cazuistici ale conciliatorilor, vor reprezenta cartea de vizită a acestei entități. Am încredere că lucrurile se va derula profesionist, cu reguli foarte clare, constituind CV-ul boardului director", a declarat marți președintele ANPC în cadrul unei conferințe de prezentare a CSALB.
Potrivit acestuia, normalizarea relației dintre creditor și consumator se poate realiza numai printr-o comunicare eficientă cu consumatorii, sprijinită de o informare completă, coerentă și precisă. "În prezent, există o gamă largă de rezolvare a acestor probleme: medierea, instituțiile statului, ANPC, instanța. (...) Soluționarea alternativă a litigiilor este o nouă modalitate de rezolvare a disputelor, una amiabilă. Din punctul de vedere al caracterului amiabil, acest sistem nu reprezintă o noutate. Sistemul este diferit de mediere, în sensul în care conciliatorul nu realizează o negociere, ci aceasta ține cont, în momentul în care formulează soluția conform legislației în domeniu, dacă aceasta a fost sau nu respectată. Asigurarea echidistanței atunci când se analizează un caz este primordială, iar conciliatorul va trebui să își asigure rolul unui judecător, să privească din ambele perspective, să înlăture orice prejudecăți", a mai spus Bogdan Pandelică.
Mai mult, acesta a explicat că noul centru poate degreva simultan instanțele, "care vor fi ocupate cu darea în plată și cu insolvența persoanelor fizice".
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut