Costin Borc: Strategia Guvernului are ca punct central productia romaneasca si cu femei antreprenor sau manager

Data publicarii: 29-03-2016 | Economie

Strategia Guvernului are ca punct central productia romaneasca, o productie cu femei antreprenor, cu femei manager, a declarat, vineri seara, Costin Borc, viceprim-ministru si ministru al Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri.

"Dacă cineva crede că o femeie nu poate să fie un antreprenor de mare succes, un director de multinațională, cred că se înșeală și cred că nu realizează adevăratul potențial al femeilor antreprenor, care își aduc o contribuție importantă la dezvoltarea economică și, implicit, a României. Începem să vorbim de ceva vreme la Guvern de o strategie economică. Ne propunem o viziune economică despre încotro trebuie să meargă România și această viziune are ca punct central producția românească, o producție oriunde și o producție cu femei antreprenor, cu femei manager'', a spus vicepremierul Borc, la evenimentul de lansare a cărții 'Forța economică a femeilor'.

Institutul de Studii Populare și Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR), împreună cu Fundația Hanns Seidel, au lansat, marți, volumul 'Forța economică a femeilor', ce cuprinde o analiză a implicării femeilor în business, dar și 57 de interviuri cu femei de succes.

'Femeile românce sunt foarte bine reprezentate la Bruxelles și sunt apreciate. Sunt convinsă că viața femeilor antreprenor nu este deloc simplă, mai ales dacă activează în domenii precum construcțiile sau arhitectura. Eu nu am un business. Mi-ar plăcea foarte mult. Probabil că în câțiva ani voi găsi o cale să mă dezvolt ca om de afaceri. Am câteva idei', a spus, la rândul său, ministrul Finanțelor Publice, Anca Dragu, prezentă la același eveniment.

''Forța economică a femeilor", apărută la editura Polirom, vine după ce, în anul 2011, Andreea Paul a publicat volumul ''Forța politică a femeilor''. Andreea Paul este doctor în economie, lector universitar și deputat de Țara Oașului.

"Peste o treime din antreprenoriatul românesc este de gen feminin. Nu sunt puține femeile antreprenor. Sunt peste 245.000 de firme din România care sunt conduse de femei. Aceste povești de afaceri se termină prin crearea de noi locuri de muncă, nu puține — peste 740.000', a spus Andreea Paul.

Conform unei analize a Comisiei Naționale de Prognoză, contribuția femeilor la formarea Produsului Intern Brut a fost estimată la 42,6%, la sfârșitul anului 2014.

'Ne face plăcere să găzduim acest eveniment, cu atât mai mult cu cât, în ultima vreme, nu am prea mai văzut dezbateri pe idei economice. Agenda publică este îmbibată de numărul câinilor de la stână, dar nu avem încă Legea parteneriatului public privat, nu avem Legea holdingului. Categoric, femeile antreprenor reprezintă un pol important în România. Vorbim de 776.000 de societăți înregistrate la Registrul Comerțului și avem 217.400 de societăți active unde acționarul majoritar este o femeie. Chiar la noi, la CCIR, 80% dintre angajați sunt femei', a precizat președintele Camerei de Comerț și Industrie a României, Mihai Daraban.

Structurată în trei părți, cartea dezvăluie istoricul business-ului feminin românesc, realitățile și provocările economice ale femeilor în România actuală, comparativ cu celelalte state din Uniunea Europeană, instrumentele de sprijinire și politicile publice de interes pentru antreprenoriatul feminin.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: