Dacia se va concentra pe marketing pe fondul stagnarii vanzarilor
Data publicarii: 30-03-2016 | EconomieConstructorul auto Dacia se va concentra in acest an pe imbunatatirea gradului de recunoastere a marcii, in conditiile in care cresterea rapida a vanzarilor inregistrata in ultimii ani de divizia low-cost a Renault s-a oprit, informeaza Automotive News Europe.
Potrivit lui François Mariotte, director de vânzări și marketing la Dacia, în acest an ritmul de creștere a vânzărilor ar urma să fie similar cu cel înregistrat anul trecut, astfel că strategia de vânzări a Dacia se va baza în mare parte pe dezvoltarea familiarității mărcii. "Trebuie să investim în notorietatea Dacia. Trebuie să facem oamenii mai conștienți de produsele noastre și nu doar să fim cunoscuți după numele mărcii", a spus Mariotte.
Anul trecut, Dacia a pierdut din cota sa de piață în Europa din cauza unei game de produse îmbătrânită și a lipsei de noi oferte pe segmentele SUV și crossover, în afara modelului Duster.
Ian Fletcher, analist la IHS Automotive, crede că Dacia a profitat de contextul de austeritate din Europa când consumatorii erau reticenți să cheltuie mai mulți bani. "Odată cu creșterea încrederii consumatorilor și o mai mare stabilitate economică, cred că cumpărătorii vor fi dispuși să cheltuie mai mult. Cred că lipsa unui nou produs nu a ajutat la îmbunătățirea situației", a apreciat Ian Fletcher.
În 2015, vânzările Dacia în Uniunea Europeană și țările EFTA au crescut cu 5,1% până la 382.948 de unități, pe o piață generală care a înregistrat o creștere de 9,1%. Cota de piață a Dacia a scăzut cu un punct procentual până la 2,7%, fiind la egalitate cu marca Kia.
În ideea relansării vânzărilor, Dacia a prezentat la Salonul auto de la Geneva noi versiuni ale modelelor Duster, Sandero și Logan. În plus, în presă au apărut informații potrivit cărora Dacia ar putea vinde în Europa o versiune a modelului subcompact Renault Kwid, dezvoltat pentru piața din India. Cu toate acestea, directorul Renault, Carlos Ghosn, a precizat că lansarea Kwid în India și America de Sud are prioritate față de alte regiuni.
Sarcina adăugării de noi produse și stimulării vânzărilor va reveni nolui CEO de la Dacia, Yves Caracatzanis, care începând cu data de 4 aprilie îi va succeda lui Nicolas Maure, numit în fruntea AvtoVAZ, cel mai mare constructor auto din Rusia.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall