Daniel Butunoiu, despre Master Planul de Transport: Sper sa reusim ca pana la finalul de mandat sa devina lege
Data publicarii: 30-03-2016 | EconomieMaster Planul de Transport al Romaniei ar putea sa devina lege pana la sfarsitul anului, pentru ca exista vointa politica in acest sens, au declarat miercuri presedintii comisiilor de specialitate din Camera Deputatilor si Senat, Mihai Lupu si Daniel Butunoiu.
"Voință politică există, toți parlamentarii au avut timp să facă amendamente la acest Master Plan. Mai rămâne un singur lucru — prioritizarea proiectelor, cheltuielile transparente. Trebuie să adoptăm legea achizițiilor publice, iar cheltuirea banului public să se facă în interesul acestor proiecte", a declarat președintele Comisiei pentru transport și infrastructură a Camerei Deputaților, Mihai Lupu, la o conferință de presă la care a participat președintele Comisiei pentru transport și turism (TRAN) din Parlamentul European, Michael Cramer.
El a adăugat că România a pierdut foarte mulți bani pentru că nu și-a prioritizat proiectele și pentru că nu a avut o lege transparentă privind achizițiile publice. "Multe fonduri europene s-au irosit"", a completat Lupu.
La rândul său, Daniel Butunoiu, președintele Comisiei pentru transporturi și energie a Senatului, a estimat că Master Planul va avea caracter de lege până la sfârșitul mandatului actualului Parlament.
"Acest Master Plan este de multă vreme în dezbatere publică, am ajuns la un consens și a luat forma de astăzi. Din punctul nostru de vedere, odată ajuns la Senat, în ciuda faptului că va fi și an electoral, sper că vom reuși să-l trecem. Master Planul va fi trecut prin Guvern și va ajunge la Senat, în calitate de primă Cameră sesizată. Sper să reușim ca până la finalul acestui mandat să devină lege, în așa fel încât să știm foarte clar ce avem de făcut. De ce sprijin avem nevoie de din partea Comisiei Europene și a Parlamentului European", a susținut Butunoiu.
În intervenția sa, președintele Comisiei pentru transport și turism (TRAN) din Parlamentul European, Michael Cramer, a subliniat Master Planul trebuie "implementat", adăugând că trebuie schimbat modelul de "mobilitate".
El a afirmat că, din perspectivă europeană, prioritatea o constituie dezvoltarea infrastructurii feroviare. Cramer a vorbit totodată despre un proiect ce vizează dezvoltarea transportului de tip cargo bike — biciclete electrice care pot transporta până la 200 de kg marfă.
Delegația TRAN din Parlamentul European efectuează o vizită în România pentru a discuta cu reprezentanții mai multor domenii specifice teme de interes comun european.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall