Rata malware-ului in email-uri a continuat sa creasca in primele doua luni (raport)
Data publicarii: 14-04-2016 | EconomieRata malware-ului in email-uri a continuat sa creasca in primele doua luni din acest an, distribuirea fiind cel mai intalnit tip de inselatorie in social media, se arata intr-un raport al Symantec Intelligence remis, joi, AGERPRES.
"În primele două luni ale anului 2016, rata malware-ului în email-uri a continuat să crească, iar distribuirea manuală a rămas cel mai întâlnit tip de înșelătorie în social media, în timp ce numărul atacurilor de tip spam și phishing au fost în scădere. În total, unul din 125 email-uri au conținut malware și aproximativ 1.749 de atacuri web au fost blocate zilnic. În ceea ce privește social media, înșelătoriile distribuite manual au continuat să fie cele mai frecvente și au reprezentat aproape 56% din toate atacurile din social media", se arată în document.
Potrivit acestuia, numărul atacurilor de tip malware a rămas ridicat la începutul acestui an, înregistrând o medie de unul la 125 de email-uri, în timp ce în cazul organizațiilor cu 1.501-2.500 angajați rata a fost chiar mai ridicată, unul din 76 de email-uri.
Din punct de vedere al industriei, retailul și construcțiile au înregistrat cea mai mare rată de malware, de unul din 97 de email-uri primite.
Specialiștii Symantec apreciază că acestea se numără, totodată, printre primele trei industrii afectate de atacuri de tip spam, după sectorul minier.
"În același timp, rata de spam și phishing au scăzut ușor, cea din urmă înregistrând cel mai scăzut nivel din ultimele 12 luni. Înșelătoriile distribuite manual au fost în continuare dominante în social media și au reprezentat peste 50% din totalul atacurilor. Acest indice este în scădere față de 64,9% cât era în decembrie 2015, însă experții Symantec au constatat o creștere semnificativă a numărului de oferte false, acestea cumulând 38,6% din atacurile din social media, cu 10% mai mult decât la finalul anului trecut", menționează sursa citată.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall