APIA: Vanzarile de autoturisme ecologice au crescut, in Romania, cu 113,6%, in primele trei luni din 2016
Data publicarii: 17-04-2016 | EconomieNumarul autoturismelor hibride si electrice vandute in Romania a consemnat, in primele trei luni din 2016, un salt de 113,6%, pana la 126 de unitati, fata de acelasi interval din anul precedent, reiese din statistica Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), consultata de AGERPRES.
Conform datelor oficiale, în perioada ianuarie — martie din acest an, vânzările de autovehicule ecologice au reprezentat echivalentul a 0,6% din totalul autoturismelor noi comercializate la nivel național.
Doar în luna martie 2016, au fost vândute 52 de mașini ecologice, în creștere evidentă (48,5%) față de luna anterioară, când s-au înregistrat 35 de unități comercializate.
În primele trei luni din 2016, cifrele arată că au fost achiziționate 126 de autoturisme hibride/electrice 100%, în creștere cu 113,6% în comparație cu același interval din 2015, când numărul acestora era de 59.
Cea mai comercializată marcă auto ecologică a fost Toyota — cu 90 de unități (+181,3% față de T1 din 2015), urmată de Lexus (18 unități, +20%) și Land Rover (6 unități,—14,3%).
Datele APIA relevă că, pe întreg anul 2015, numărul autovehiculelor electrice și hibride noi vândute în România a fost de 495 de unități, mai mult decât dublu (110%) comparativ cu anul 2014, când au fost comercializate 236 de unități.
La nivel general, livrările totale de autovehicule noi (autoturisme + vehicule comerciale) au înregistrat, în primele trei luni din acesta an, o creștere generală de 17,3%, față de aceeași perioadă din 2015, cifră în interiorul căreia autoturismele au consemnat o majorare de 11,4%.
Pe de altă parte, producția națională de autovehicule a scăzut, în primul trimestru din 2016, cu 4,1%, până la 101.866 de unități, comparativ cu același interval din anul anterior.
În România, vânzările în luna martie 2016, precum și cele din întreg trimestrul I, au fost, ca și în anii precedenți, susținute de achizițiile realizate de către persoanele juridice, ponderea acestora din totalul pe primele 3 luni fiind de 89% (față de 11% persoane fizice), iar în cazul autoturismelor de 86% (față de 14% persoane fizice).
În funcție de tipul de combustibil, autoturismele diesel continuă să domine piața cu o pondere de 55,8%, care este însă mai mică în comparație cu cea din aceeași perioadă a anului trecut (61,2% din piață). Situația din piață arată faptul că, din primele 10 mărci/modele cele mai vândute, 7 mărci, respectiv 7 modele, au o pondere a vânzărilor cu motorizări diesel peste această medie (55,8%).
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall