ELCEN: Acuzatiile RADET, o incercare de presiune pentru ridicarea popririi pe conturile regiei
Data publicarii: 09-06-2016 | EconomieAcuzatiile aduse de RADET reprezinta o incercare de a pune presiune pe Consiliul de Administratie al ELCEN pentru ridicarea popririi de pe conturile regiei, care a fost instituita in urma unei decizii a instantei, informeaza producatorul de energie termica printr-un comunicat remis, joi AGERPRES.
"ELCEN consideră că aceasta este o încercare de a pune presiune pe Consiliul de Administrație al ELCEN pentru ridicarea popririi de pe conturile RADET. ELCEN nu face însă decât să pună în aplicare decizia unei instanțe pentru a-și recupera datoriile restante", afirmă reprezentanții companiei.
Aceștia subliniază, de asemenea, că oprirea celor 75 de puncte termice ale RADET București din sectorul 2 al Capitalei a fost una voluntară, fără să existe o avarie în sistem care să determine acest lucru, și că revizia centralei București Sud face parte din programul anual de revizii, program stabilit de comun acord cu RADET, încă din luna ianuarie a acestui an și gândit astfel încât consumatorii din Capitală să nu fie afectați și să nu existe întreruperi ale furnizării apei calde.
"Deși centrala București Sud (CET Sud), centrală aparținând ELCEN, a fost oprită pentru revizie, transferul către CET Progresu nu are de ce să afecteze locuitorii bucureșteni racordați la sistemul centralizat de încălzire, deoarece București Progresu are capacitatea de a asigura apă caldă pentru populația sectoarelor 2, 3 și 4 din Capitală. Starea de degradare a rețelelor de distribuție ale RADET București nu este culpa ELCEN și ne delimităm de orice acuzații făcute de reprezentanții regiei în acest sens", se menționează în comunicat.
Într-un comunicat anterior, reprezentanții ELCEN precizau că, în prezent, capacitățile de producție ale companiei depășesc solicitarea consumatorilor, furnizarea apei calde se face conform comenzii primite zilnic de la RADET București.
"ELCEN nu are relații contractuale cu consumatorii casnici, ci cu RADET București, în sensul că ELCEN produce și furnizează apă caldă către RADET, iar Regia asigură distribuția acesteia la nivelul Capitalei. ELCEN asigură locuitorii Capitalei că, în ciuda stării tehnice îmbătrânite a instalațiilor RADET, depune toate eforturile necesare de furnizare a apei calde, în condiții optime, către RADET București", se menționa în comunicat.
RADET a anunțat joi că bucureștenii din Colentina și Pantelimon au rămas de miercuri fără apă caldă din cauza parametrilor necorespunzători ai acesteia.
Potrivit reprezentanților RADET, acest lucru este o consecință a faptului că nu există banii necesari pentru efectuarea reparațiilor și reviziilor la rețeaua de transport și distribuție.
"Situația opririi furnizării apei calde intervine după ce, în cursul săptămânii trecute, ELCEN a oprit funcționarea CET Sud pentru efectuarea lucrărilor anuale de revizie. Alimentarea consumatorilor deserviți de către această centrală, respectiv locuitorii sectoarelor 2, 3 și 4, a fost preluată prin manevre în sistem, de CET Vest și CET Progresu. Dintre cele 3 sectoare afectate de oprirea CET SUD, sectorul 2 este cel mai afectat, pentru că nu există capacitatea de acoperire a consumatorilor din această zonă", a precizat RADET, într-un comunicat transmis AGERPRES.
Ambele centrale sunt situate la distanțe mari față de sectorul 2 și, în acest sens, s-a dispus oprirea unui număr de 75 de puncte termice. În cazul în care nu s-ar fi luat această decizie, pe țeava de apă caldă cetățenii ar fi primit apă rece, a menționat sursa citată.
"Sunt peste două luni de când anunțăm public care vor fi efectele luării de către ELCEN a deciziei de impunere a popririi de 100% pe conturile regiei — acest lucru a dus la imposibilitatea efectuării lucrărilor de reparații și revizii anuale ale rețelelor administrate de regia autonomă", a declarat directorul Direcției Producere și Exploatare RADET, Virgil Untea.
El a adăugat că RADET face "eforturi susținute pentru reluarea imediată a furnizării apei calde către bucureșteni". "Semnalăm că această situație se poate repeta oricând și în alte zone ale Bucureștiului", a mai spus Virgil Untea.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut