Elcen: Capacitatile de productie depasesc solicitarea consumatorilor; furnizarea apei calde corespunde cererii zilnice a RADET

Data publicarii: 09-06-2016 | Economie

Capacitatile de productie ale ELCEN depasesc solicitarea consumatorilor, dar compania furnizeaza apa calda conform comenzii primite zilnic de la RADET Bucuresti, precizeaza ELCEN intr-un comunicat remis, joi, AGERPRES.

"ELCEN nu are relații contractuale cu consumatorii casnici, ci cu RADET București, în sensul că ELCEN produce și furnizează apă caldă către RADET, iar Regia asigură distribuția acesteia la nivelul Capitalei. ELCEN asigură locuitorii Capitalei că, în ciuda stării tehnice îmbătrânite a instalațiilor RADET, depune toate eforturile necesare de furnizare a apei calde, în condiții optime, către RADET București", se menționează în comunicat.

Reprezentanții ELCCEN subliniază că programul anual de revizie a fiecărei centrale deținută de către ELCEN este stabilit încă de la începutul anului, de comun acord cu RADET București, și, în toată perioada de vară, RADET asigură alimentarea cu apă caldă a consumatorilor, fără nicio restricție, din centralele în alternanță de la CET Sud sau CET Progresu, CET Vest sau CET Grozăvești.

"Subliniem, încă o dată, faptul că acest program de revizie este executat în fiecare an și este important pentru pregătirea pentru sezonul de încălzire următor, în acest caz 2016 — 2017", mai afirmă reprezentanții ELCEN. RADET a anunțat joi că bucureștenii din Colentina și Pantelimon au rămas de miercuri fără apă caldă din cauza parametrilor necorespunzători ai acesteia.

Potrivit reprezentanților RADET, acest lucru este o consecință a faptului că nu există banii necesari pentru efectuarea reparațiilor și reviziilor la rețeaua de transport și distribuție.

"Situația opririi furnizării apei calde intervine după ce, în cursul săptămânii trecute, ELCEN a oprit funcționarea CET Sud pentru efectuarea lucrărilor anuale de revizie. Alimentarea consumatorilor deserviți de către această centrală, respectiv locuitorii sectoarelor 2, 3 și 4, a fost preluată prin manevre în sistem, de CET Vest și CET Progresu. Dintre cele 3 sectoare afectate de oprirea CET SUD, sectorul 2 este cel mai afectat, pentru că nu există capacitatea de acoperire a consumatorilor din această zonă", a precizat RADET, într-un comunicat transmis AGERPRES.

Ambele centrale sunt situate la distanțe mari față de sectorul 2 și, în acest sens, s-a dispus oprirea unui număr de 75 de puncte termice. În cazul în care nu s-ar fi luat această decizie, pe țeava de apă caldă cetățenii ar fi primit apă rece, a menționat sursa citată.

"Sunt peste două luni de când anunțăm public care vor fi efectele luării de către ELCEN a deciziei de impunere a popririi de 100% pe conturile regiei — acest lucru a dus la imposibilitatea efectuării lucrărilor de reparații și revizii anuale ale rețelelor administrate de regia autonomă", a declarat directorul Direcției Producere și Exploatare RADET, Virgil Untea.

El a adăugat că RADET face "eforturi susținute pentru reluarea imediată a furnizării apei calde către bucureșteni". "Semnalăm că această situație se poate repeta oricând și în alte zone ale Bucureștiului", a mai spus Virgil Untea.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: