Apetitul romanilor pentru vacante ar putea dubla business-ul agentiilor de turism si al tur-operatorilor in 2016 fata de 2010 (studiu)

Data publicarii: 09-06-2016 | Economie

Apetitul romanilor pentru vacante va duce, in 2016, business-ul agentiilor de turism si al tur-operatorilor, in premiera, la peste 4,5 miliarde de lei, un nivel care ar reprezenta dublul incasarilor din 2010, se arata intr-un studiu al unei agentii de servicii financiare, remis joi AGERPRES.

Avansul business-ului în sectorul turismului se vede și în cifra de afaceri a firmelor care activează în domeniu. Aceasta a atins nivelul de 4,31 miliarde de lei în 2014, în creștere cu aproape 2 miliarde de lei față de anul de referință 2010.

Potrivit datelor de la Registrul Comerțului și Ministerul de Finanțe, prelucrate de analiștii de la KeysFin, numărul companiilor care activează în domeniul turismului românesc a depășit 3.000 de firme, în creștere cu peste 1.000 față de nivelul din 2010. 

'Creșterea încrederii românilor în economie, dezghețul determinat de îmbunătățirea condițiilor macroeconomice, efectele reducerii TVA, relativa stabilitate a monedei naționale și evoluția pozitivă a ofertelor operatorilor din turism, atât la nivel de paletă de servicii cât și în privința tarifelor sunt factori care au influențat în sens pozitiv dinamica unui sector în care ne punem mari speranțe în viitor', spun analiștii de la KeysFin.

Potrivit studiului, tur-operatorii au realizat în 2014 afaceri de 2,035 miliarde de lei, în timp ce agențiile de turism au raportat un business de 1,95 miliarde lei. Alte 320 de milioane de lei au însemnat alte servicii de rezervare și asistență turistică. 

Cele mai mari afaceri în sectorul turismului, de 297,9 milioane de lei, au fost realizate de Touring EuropaBus România (Eurolines), companie urmată, în Top 10 operatori din turism, de Perfect Tour (226,5 milioane de lei), Christian '76 TourSRL (213,5 milioane de lei), Eximtur (175,2 milioane de lei), Happy Tour (168,4 milioane de lei) și Vola.ro (122,3 milioane de lei). În clasament s-au mai situat, pe locurile următoare, Hotelair, Fly Go Voyager, Paravion Tour și Business Travel Turism, toate cu afaceri de peste 60 milioane de lei. 

Atunci când își planifică vacanțele, românii aleg în primul rând destinațiile din străinătate. Potrivit datelor INS, analizate de KeysFin, 647.000 de turiști au mers în străinătate în 2015 față de 564.000 care au ales destinațiile din țară.

'În ceea ce privește turismul intern, numărul total include atât turiștii români cât și cei străini cazați oficial în unitățile hoteliere. Știm foarte bine că există un număr foarte mare de turiști pe destinațiile interne, precum Litoralul sau Valea Prahovei, care nu sunt raportați oficial, fiind cazați în pensiuni, vile și la gazde, astfel că situația reală din piață trebuie privită cu rezervele de rigoare', spun analiștii. 

Statisticile indică, atât pe turismul intern cât și pe cel extern, un avans față de anii precedenți. În 2014 au fost înregistrați 542.000 de turiști care au ales vacanțele externe și 502.000 care au mers în destinațiile interne din România. 

În ceea ce privește vacanțele în străinătate, cele mai căutate destinații în 2015 au fost Grecia și Bulgaria, cu 136.812 turiști, respectiv 110.558 turiști. Turcia, Spania, Italia, Germania, Franța și Marea Britanie s-au aflat, de asemenea, în prim-plan, cu câteva zeci de mii de turiști fiecare. 

Pe lista destinațiilor alese de români, printre cele mai exotice se află Mexic, Australia, Iordania, Canada, Siria și Japonia. 

Analiștii estimează că, în 2016, pe fondul provocărilor geopolitice la nivel internațional, se va realiza o concentrare a prezenței turiștilor români în destinații precum Bulgaria și Grecia, perdante urmând să fie Turcia, Egiptul și chiar Franța, pe fondul temerilor privind atentatele teroriste. 

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: