Marketingul si cresterea vanzarilor, cele mai mari provocari pentru proprietarii de magazine online (studiu)

Data publicarii: 13-06-2016 | Economie

Marketingul si cresterea vanzarilor sunt cele mai mari provocari pentru jumatate dintre romanii care doresc sa isi deschida un magazin online, urmate de aspectele legislative (19%), conform studiului "Provocarile comertului online", realizat de o companie specializata in dezvoltarea de solutii de eCommerce, remis luni AGERPRES.

Jumătate dintre comercianții online au ales să apeleze la o firmă de design pentru dezvoltarea magazinului online, iar 33% dintre ei dețin magazine online realizate de propriii angajați. Doar 14% dintre aceștia au optat pentru o platformă de comerț electronic, cu plată tip abonament, ceea ce arată un potențial semnificativ de dezvoltare în această zonă, arată studiul Ivox, realizat la comanda companiei Mind Magnet.

Aproape jumătate (42%) dintre participanții la studiu care dețin în prezent un magazin online au pătruns pe piața comerțului online cu un nivel mediu de înțelegere, în timp ce 32% evaluează nivelul de cunoaștere al pieței ca fiind ridicat, mai arată studiul realizat pe un eșantion de 665 de respondenți cu diverse funcții de conducere și antreprenori care dețin propria afacere.

O treime (32%) dintre respondenți susțin că o problemă este dezvoltarea unei strategii coerente de marketing. Multe firme aleg să se ocupe în regie proprie de promovarea magazinului online, eventual cu ajutorul unui specialist (42%). Însă mai mult de jumătate dintre comercianți sunt conștienți de faptul că probabil există metode mai eficiente de promovare a magazinului. Peste jumătate dintre participanți (52%) consideră însă că cea mai mare provocare pentru cei care doresc să dezvolte un magazin online constă în promovarea produselor și creșterea vânzărilor.

Printre dificultățile întâlnite pe parcursul dezvoltării magazinelor online se remarcă și implementarea modulelor potrivite pentru magazinul online (de marketing, feed-uri de produse, de plată, de curier), care a reprezentant un obstacol pentru 34% dintre comercianți. Dintre firmele care comercializează produse care necesită livrare, 37% au ales curierul, comparând costurile pachetelor de servicii și beneficii, lucrând, de regulă, cu un singur furnizor.

Aspectele legislative sunt o problemă pentru mulți dintre comercianții online în condițiile în care 31% găsesc dificilă înțelegerea generală a încadrărilor legislative. 78% dintre magazinele online oferă posibilitatea plății cu cardul bancar și au optat pentru procesatorul de plăți cu cea mai bună ofertă.

Cu toate acestea, procentajul cumpărăturilor online cu plata prin card bancar este estimată la 10%-25% de către cei mai mulți dintre comercianți.

Viitorii comercianți online de produse consideră problematică înțelegerea generală a încadrărilor legislative (43%), dar și politicile de retur a produselor (24%). Pentru realizarea efectivă a magazinului online, 43% dintre cei care plănuiesc să dezvolte o astfel de afacere doresc să opteze pentru serviciile unei platforme de comerț electronic, cu plată tip abonament.

Mai mulți experți din zona de eCommerce vor dezbate, în data de 14 iunie, în cadrul conferinței online 'Easy Ecommerce', cele mai fierbinți teme ale momentului din zona comerțului online.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: