Romania este cea mai atractiva piata din ECE pentru investitiile in spatii de birouri (experti)
Data publicarii: 16-06-2016 | EconomieRomania este cea mai atractiva piata din Europa Centrala si de Est (ECE) pentru investitiile in spatii de birouri, iar Capitala tarii a inregistrat, in 2015, cea mai mare suprafata de metri patrati inchiriati din regiune, cu exceptia Varsoviei, a declarat, joi, Mihai Paduroiu, expert imobiliar la CBRE Romania, intr-o conferinta de specialitate.
'În 2015, au fost 70.000 de metri pătrați închiriați în București, cifră record față de celelalte capitale cu excepția Varșoviei. Cred că este foarte important ca noi să transmitem mesajul că România este cea mai atractivă piață ca destinație de business din ECE. Avem în continuare sub 50% de metri pătrați clasa A per capita față de orice altă capitală din Europa de Est. Chiriile în București sunt cele mai mici din Europa de Est. Avem o dinamică foarte matură și susținută a cererii și a creșterii de business local, a business-ului nou venit pe piață. În România se construiește mult, suntem o piață deschisă, avem mulți metri pătrați de birouri de calitate și ținem piept unei cereri din ce în ce mai mari, sustenabile și mature', a precizat Mihai Păduroiu.
Cea de-a XV-a ediție a conferinței Realty, eveniment dedicat industriei imobiliare, a fost organizată, joi, în Capitală.
Structurată pe cele patru mari segmente ale industriei imobiliare — 'birouri', 'retail', 'industrial' și 'rezidențial', evenimentul s-a dorit o platformă pentru discuții despre noile trenduri și cele mai interesante subiecte ale industriei, precum și pentru crearea unui mediu favorabil networkingului și oportunităților de business.
Experții prezenți la conferință au precizat că este nevoie de personalizarea clădirilor dar și a serviciilor pentru ca noile spații de birouri să fie atractive. Bucureștiul are totuși un stoc de birouri mic față de necesitatea companiilor, în special din punct de vedere al amplasării și al acreditării drept clădiri verzi.
Dezvoltatorii au spus că, în prezent, nu se poate vorbi de un profil al clientului, că există mai degrabă zone dedicate unor activități. Cele mai multe companii care doresc spații noi, de calitate, provin din zona bancară, IT, energie, utilități, avocatură. Clienții au devenit mai pretențioși care știu ce vor și vor în special calitate au spus reprezentanții companiilor imobiliare.
Cu 17 proiecte ce au un volum record de aproximativ 350.000 mp de spații noi programate pentru finalizare anul acesta doar în București, capacitatea de absorbție a pieței rămâne ridicată. Dezvoltatorii au cerut, cu acest prilej, o mai bună colaborare cu autoritățile locale pentru a avea proiecte cu infrastructură bună.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut