Costescu: Fondurile din planul Juncker pot fi accesate pentru infrastructura, dar banii nu vin neconditionat
Data publicarii: 04-07-2016 | EconomieSumele pe care Romania le are la dispozitie pentru continuarea construirii infrastructurii sunt limitate si, de aceea, trebuie sa identifice alte surse de finantare, o astfel de varianta fiind planul Juncker, care functioneaza, insa, pe baza atragerii unor investitori in proiectele pentru care se doreste finantare, sustine ministrul Transporturilor, Dan Costescu.
"Referitor la banii pe care România îi are la dispoziție pentru a construi infrastructura, vă spun că lipsa acestor bani este un fenomen general european. La nivelul unităților europene există un necesar neacoperit de 700 de miliarde de euro în acest moment, sumele identificate fiind, în toate țările europene, undeva în zona a 150 de miliarde de euro. Cunoscând aceste cifre, ne punem evident întrebarea ce putem să facem, cum vom continua aceste investiții, atunci când fondurile structurale, cele nerambursabile, se vor reduce ca intensitate. Sunt, evident, variante pentru țările bogate de a investi din surse proprii, sunt și variante pentru țări primite mai recent în comunitatea europeană de a-și identifica resurse. Printre ele, unul dintre instrumentele despre care s-a discutat în ultima vreme, dar nu suficient față de importanța lui, este planul Juncker. Dar acesta nu este un fond care ne va veni necondiționat, nu este un fond care va alimenta proiecte scrise de un funcționar român și aprobate de un funcționar european, sunt fonduri care vor veni dacă vom reuși să convingem investitorii să se alăture nouă și, în limita fondului de garantare emis de comunitatea europeană, să lucreze alături de noi", a explicat, luni, Dan Costescu, într-o conferință pe teme de administrație locală.
Mai mult decât atât, România trebuie să se grăbească în elaborarea acestor proiecte, pentru că în 3 — 4 ani va fi prea târziu, având în vedere că țările europene au venit deja cu proiecte care acoperă mai mult de un sfert din valoarea planului.
În ceea ce privește Master Planul General de Transport al României, Dan Costescu a spus că documentul se află în fază de avizare interministerială, după ce, în aprilie 2016, acesta a fost "bătut în cuie" cu Comisia Europeană.
În implementarea acestuia, însă, ministrul Transporturilor susține că va fi foarte importantă planificarea, având în vedere că este vorba de proiecte cu cicluri de implementare foarte lungi, de 5-6 ani, iar factorii de decizie care vor veni vor trebuie să le continue.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut