Razvan Pascu: Autoritatile locale sa se implice mai mult, sa realizeze o strategie de turism coerenta si adaptata anului 2016

Data publicarii: 10-07-2016 | Economie

Autoritatile locale ar trebui sa se implice mai mult in dezvoltarea turismului, sa realizeze o strategie coerenta si adaptata anului 2016, cu accent pe atragerea de invstitii si promovare in mediul online, a precizat pentru AGERPRES Razvan Pascu, consultant in marketing turistic.

"Pentru dezvoltarea turismului, dar mai ales a incomingului, autoritățile locale ar trebui să se implice mai mult și să acorde prioritate turismului. Să înceapă prin realizarea unei strategii de turism coerente și adaptate anului 2016, cu accent pe atragerea de invstiții și promovare în mediul online. Autoritatea Națională pentru Turism ar trebui să pună mai mult focus pe ramurile de viitor ale turismului (ecoturismul, turismul de aventură, turismului balneo și wellness, turism medical, turism de business & MICE), realizarea și promovarea de parteneriate public-private în special pentru promovare și dezvoltarea regională a regiunilor turistice, de exemplu, sau a unor branduri de genul Dracula, Transilvania, Delta Dunării", a precizat Răzvan Pascu.

Acesta a apreciat că ANT trebuie să se focuseze pe atragerea de investitori străini prin participarea la târguri internaționale de investiții și întâlniri cu marile lanțuri hoteliere unde vin investitori de calibru.

"Pentru a crește incomingul este nevoie și de atragerea de fonduri europene în turism, deși la cum sunt făcute ghidurile de finanțare acum se observă interes spre zero pentru turism. Este nevoie de proiecte cu finanțare nerambursabilă în care ANT să atragă și parteneri privați, ONG-uri sau companii specializate. Atragerea de fonduri de la Guvern, pentru că fără bani în ziua de astăzi nu poți face mai nimic, și investiții masive în promovare și branding intern și internațional vor duce la creșterea circulației turiștilor străini în România", a arătat Răzvan Pascu.

Potrivit acestuia, cei care lucrează în turism în sectorul privat ar trebui să se plângă mai puțin, să facă ei înșiși mai mult, "să aștepte mai mult de la ei și mai puțin de la alții".

"Cei din sectorul privat ar trebui să se focuseze mai mult către online și să înțeleagă că social media este viitorul și locul în care trebuie să fie prezenți constant și unde să investească banii de promovare. Să pună accent pe servicii mai mult și pe calitate, să înceapă să gândească pe termen lung', spune Răzvan Pascu.

În ceea ce privește barierele nefiscale care se pun în atragerea de turiști străini, consultantul în marketing turistic la Asociația Travel Focus apreciază că lipsa promovării este cel mai mare obstacol.

"Cei care fac turism la negru, sau fără autorizații, sau care fac turism doar pentru bani și nu cu pasiune, pentru a oferi o experiență fantastică clienților, trebuie să fie eliminați încet, încet de pe piață și sper să o facă consumatorul, dacă autoritățile încă îi tolerează. Desigur, apoi mai lipsesc zâmbetul, serviciile de calitate, infrastructura, gândirea pe termen lung, studiile de specialitate în turism, forța de muncă calificată. Iar pentru București este imperios necesar să fie construit un centru de evenimente corporate la standarde internaționale pentru a crește segmentul de MICE (întâlniri, conferințe, expoziții — n.r.)', a adăugat Răzvan Pascu.

Transilvania și Delta Dunării sunt, în opinia acestuia, cele mai puternice atuuri pentru atragerea turiștilor străini.

"Desigur, avem zone superbe, Bucovina, Maramureș, Dobrogea, Oltenia, însă Transilvania și Delta Dunării rămân unice și mai ușor de scos în față. Au apărut, în ultimii ani, oaze de cazare foarte frumoase prin toată țara, locuri minunate conduse de oameni care au făcut bani în alte domenii și acum investesc în turism din pasiune', spune Răzvan Pascu.

MICE este, de asemenea, o opțiune foarte bună, pentru moment probabil și cea mai profitabilă pentru România. Budapesta ne concurează fantastic pe evenimente corporate mari și congrese. Conform lui Răzvan Pascu, MICE este o piață uriașă, dar "din păcate în București numeri pe degete locațiile suficient de mari și nu neapărat de calitate, care să permită organizarea unor evenimente de peste 1.000-1.500 de persoane'.

Turiștii străini vin cu mai multă deschidere și toleranță să descopere România, spune Răzvan Pascu, iar dacă au un ghid bun au toate șansele să ne iubească țara. Este suficient să ajungă in Romania și vor fi fidelizați. Cu toate acestea, el apreciază că este mai greu să ajungă aici decât să fie fidelizați unei destinații, "pentru că nu ne promovăm smart și lumea nu știe de noi'.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: