Aproape 170 de milioane de euro, cofinantarea UE pentru prima faza a proiectului Linia 5 de metrou
Data publicarii: 12-07-2016 | EconomieComisia Europeana a aprobat, marti, esalonarea in doua faze a proiectului dedicat Liniei 5 de metrou, prima fiind inclusa in perioada de programare 2007 - 2013, pentru care cofinantarea din partea Uniunii Europene se ridica la circa 170 de milioane de euro, iar cea de-a doua urmeaza sa fie finantata in perioada de programare 2014-2020.
"Comisia Europeană a aprobat astăzi, 12 iulie 2016, modificarea proiectului major 'Linia 5 de metrou, secțiunea Râul Doamnei — Eroilor (PS Opera), inclusiv Valea Ialomiței'. Decizia vizează eșalonarea proiectului în două faze, prima fiind inclusă în perioada de programare 2007 — 2013, iar cea de-a doua urmând să fie finanțată în perioada de programare 2014 — 2020. Ca urmare a deciziei Comisiei Europene, prima fază a proiectului are o valoare eligibilă de aproape 200 de milioane de euro, din care aproximativ 170 de milioane reprezintă cofinanțarea din partea Uniunii Europene, prin Fondul European de Dezvoltare Regională", potrivit unui comunicat al comisarului european pentru politică regională, Corina Crețu.
Valoarea totală a proiectului depășește 480 de milioane de euro.
"Construcția Liniei 5 de metrou este un proiect de mare importanță pentru locuitorii Bucureștiului deoarece va reduce timpul de călătorie între cartierul Drumul Taberei și zona Eroilor cu aproape 20 de minute. Se estimează că mai mult de jumătate dintre cei 335 de mii de locuitori din Drumul Taberei și zonele adiacente vor folosi viitoarea linie de metrou. Totodată, se așteaptă ca această linie să ducă la descongestionarea traficului rutier în zona de vest a capitalei", a declarat Corina Crețu.
Linia 5 de metrou va avea o lungime totală de 6,7 kilometri, zece stații și un depou situat la stația Valea Ialomiței.
Data estimată pentru finalizarea întregului proiect este 31 decembrie 2017.
Proiectul major face parte din Programul Operațional "Transport", Axa prioritară 2 "Modernizarea și dezvoltarea infrastructurii naționale de transport în scopul dezvoltării unui sistem de transport durabil'.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut