Actiunile Nintendo au crescut cu peste 50% de la lansarea jocului Pokemon Go
Data publicarii: 14-07-2016 | EconomieActiunile companiei nipone Nintendo au inregistrat o crestere spectaculoasa, de peste 50%, dupa ce saptamana trecuta a fost lansat jocul Pokemon Go, transmite BBC.
Joi, titlurile Nintendo au înregistrat la Bursa din Tokyo un avans de 16%, astfel încât de la închiderea ședinței de tranzacționare de vineri creșterea generală este de 56%.
Nintendo, care a dezvoltat și jocul Super Mario, se bazează în mod tradițional pe vânzările consolelor de jocuri. Totuși, acestea au încetinit în ultimii ani deoarece din ce în ce mai mulți oameni preferă să joace online și pe dispozitive portabile.
Disponibil în SUA, Australia și Noua Zeelandă de săptămâna trecută, jocul Pokemon Go a ajuns oficial și în Europa, începând de miercuri putând fi descărcat în Germania, iar în zilele următoare și în alte țări europene.
Acest decalaj nu i-a împiedicat însă pe europeni să facă parte din cei care până acum au descărcat de peste șapte milioane de ori acest joc lansat săptămâna trecută de Nintendo. Pasionații europeni de jocuri puteau să descarce direct aplicația pretinzând că sunt domiciliați în una din primele trei țări unde a fost lansat jocul.
Pokemon Go este un joc gratuit, care implică găsirea și capturarea de personaje virtuale Pokemon în diferite locuri din viața reală. Practic utilizatorii se mută din jocul digital în lumea fizică, prin intermediul camerei smartphone-ului lor, făcându-i să descopere locații în viața reală unde pot găsi, face schimb și lupta cu pokemoni.
Pokemon Go a generat deja venituri de mai multe milioane de dolari. Jocul în sine este gratuit însă utilizatorul este stimulat să bage mâna în buzunar dacă vrea să adauge anumite funcții suplimentare, de exemplu pentru a cumpăra alimente pentru hrana monștrilor capturați.
Aplicația, dezvoltată de Niantic Inc, start-up intern al Google-Alphabet, împreună cu Nintendo Co Ltd și Pokémon Company International, a fost lansată în Statele Unite, Noua Zeelandă și Australia la 7 iulie. În mai puțin de o săptămână, a devenit una dintre aplicațiile cele mai descărcate de pe Android Magazin Play. Pokémon GO are mai multe facilități decât Tinder, iar utilizatorii petrec mai mult timp pe acest joc decât pe WhatsApp, Instagram, Snapchat sau Facebook Messenger, potrivit unui studiu SimilarWeb.
Numele Pokemon este o abreviere a cuvintelor Pocket Monsters, ce în traducere înseamnă ''monștrii de buzunar''.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut