Industria parfumurilor cheltuie anual 800 milioane de dolari pentru publicitate, dar fara rezultate

Data publicarii: 20-07-2016 | Economie

Producatorii de parfumuri au lansat peste 100 de noi branduri numai in 2015, pentru care au alocat un buget de marketing de aproximativ 800 milioane de dolari, dar cu toate acestea patru din primele cinci parfumuri pentru femei au ramas aceleasi in ultimii cinci ani, arata un studiu publicat miercuri de firma de consultanta A.T. Kearney, care subliniaza ca o mare parte din metodele de marketing utilizate de industria parfumurilor sunt ineficiente, transmite Bloomberg.

"Producătorii de parfumuri trebuie să se gândească la zonele unde poate fi redusă risipa. Pentru că dincolo de un anumit punct nu mai este sustenabil. Doar îți reduce marja de profit", a declarat Nemanja Babic, unul din autorii raportului.

Potrivit firmei de consultanță, primele mărci de parfumuri pentru femei sunt Light Blue de la Dolce & Gabbana, alături de Coco Mademoiselle, Chance Eau Tendre și No. 5 de la Chanel. Singurul nou intrat în top 5 este Daisy,un parfum lansat de Marc Jacobs în 2007.

Studiul A.T. Kearney, care a inclus un sondaj derulat în rândul a aproximativ 1.000 cumpărători de parfumuri, a descoperit că peste 40% din achizițiile de parfumuri sunt decise dinainte deoarece cumpărătorii caută parfumul care le place și nu îl mai schimbă. Potrivit studiului, în momentul în care cumpărătorii se află în magazin nu sesizează sau nu sunt influențați de publicitatea in-house.

Potrivit lui Nemanja Babic, consumatorii doresc o publicitate mai individualizată în care personalul magazinelor învață mai întâi care sunt gusturile clienților și apoi le oferă parfumuri care se potrivesc cel mai bine gusturilor lor. "Ceea ce vor cu adevărat sunt sfaturi, pe baza nevoilor, dorințelor și preferințelor", a adăugat Nemanja Babic.

Studiul a mai descoperit și că publicitatea la televizor, una din metodele de marketing cele mai des utilizate și cele mai scumpe, nu stimulează prea mult achizițiile. Doar 6% dintre respondenți au declarat că publicitatea a fost motivul care a stat la baza achiziției. Chiar și așa, acest gen de mesaje publicitare servesc la obiectivul pe termen lung de construire a brandului și menținerea lui în mintea cumpărătorilor. Tocmai acest proces a permis unor parfumuri să dureze mai mult. De exemplu, parfumul Chanel No. 5 există de aproape un secol și a reușit să-și păstreze alura.

"Industria va profita întotdeauna de succesele mari. Cu toate acestea, rentabilitatea investițiilor este o mare îngrijorare", a spus Nemanja Babic.

Potrivit unui studiu realizat de NPD Group, parfumurile de lux reprezintă o piață de patru miliarde de dolari în SUA.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: