CSALB a solutionat, pana in prezent,sapte litigii dintre clienti si banci prin hotarari agreate de ambele parti

Data publicarii: 17-08-2016 | Economie

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor din Domeniul Bancar (CSALB) a pronuntat, de la infiintare pana in prezent, hotarari in sapte dosare, care au si fost puse in aplicare, iar 123 de solicitari se afla in diverse stadii de solutionare, se arata intr-un comunicat al Centrului transmis, miercuri, AGERPRES.

"Din luna martie și până la finalul lunii iunie, în șapte dosare s-au pronunțat deja hotărâri pe care consumatorii și comercianții le-au agreat, iar ele au și fost puse în aplicare. Niciun consumator nu a contestat până acum soluția propusă de conciliator. Fiecare decizie a fost pronunțată, în medie, în aproximativ 30 de zile, față de termenul maximal de 90 de zile. În acest moment sunt 123 de solicitări venite din partea consumatorilor, aflate în diverse stadii de analiză sau soluționare. De reținut este faptul că procedurile SAL sunt gratuite pentru consumatori", se menționează în comunicat.

Potrivit documentului, cele mai frecvente solicitări venite din partea consumatorilor sunt legate de comisionul de risc sau administrare percepute pentru un credit, de ratele lunare considerate de consumatori ca fiind mărite în mod abuziv, de clauze calificate de către consumatori ca fiind abuzive, de aplicarea unor dobânzi penalizatoare, de restituirea sumei ce a rezultat din majorarea marjei dobânzilor sau de reducerea marjei și înghețarea cursului valutar la data încheierii contractului de credit (în CHF).

Organizația mai menționează și înregistrarea unui record, și anume faptul că litigiul dintre un consumator din Botoșani și banca la care avea un credit s-a stins amiabil în doar 17 zile (pe 25 iulie a fost desemnat conciliatorul, iar pe 10 august s-a pronunțat hotărârea).

"Tot schimbul de documente și informații a fost online, așadar clienta nu a fost nevoită să vină la București. Este vorba despre o doamnă din Botoșani care s-a adresat Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar pentru a o ajuta în relația cu banca. În urma procedurii SAL cu soluție propusă, rata lunară i-a scăzut cu aproape 100 de euro (de la 330 la 234 de euro), comisionul de administrare a fost eliminat din contractual de credit, iar consumatoarea din Botoșani a primit și 800 de euro despăgubire de la bancă", se subliniază în comunicat.

Conform CSALB, soluționarea acestui dosar a fost cea mai rapidă de până acum. Precedentul record înregistrat la mijlocul lunii iulie a fost de 21 de zile.

Sursa: Agerpress