CSALB a solutionat, pana in prezent,sapte litigii dintre clienti si banci prin hotarari agreate de ambele parti
Data publicarii: 17-08-2016 | EconomieCentrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor din Domeniul Bancar (CSALB) a pronuntat, de la infiintare pana in prezent, hotarari in sapte dosare, care au si fost puse in aplicare, iar 123 de solicitari se afla in diverse stadii de solutionare, se arata intr-un comunicat al Centrului transmis, miercuri, AGERPRES.
"Din luna martie și până la finalul lunii iunie, în șapte dosare s-au pronunțat deja hotărâri pe care consumatorii și comercianții le-au agreat, iar ele au și fost puse în aplicare. Niciun consumator nu a contestat până acum soluția propusă de conciliator. Fiecare decizie a fost pronunțată, în medie, în aproximativ 30 de zile, față de termenul maximal de 90 de zile. În acest moment sunt 123 de solicitări venite din partea consumatorilor, aflate în diverse stadii de analiză sau soluționare. De reținut este faptul că procedurile SAL sunt gratuite pentru consumatori", se menționează în comunicat.
Potrivit documentului, cele mai frecvente solicitări venite din partea consumatorilor sunt legate de comisionul de risc sau administrare percepute pentru un credit, de ratele lunare considerate de consumatori ca fiind mărite în mod abuziv, de clauze calificate de către consumatori ca fiind abuzive, de aplicarea unor dobânzi penalizatoare, de restituirea sumei ce a rezultat din majorarea marjei dobânzilor sau de reducerea marjei și înghețarea cursului valutar la data încheierii contractului de credit (în CHF).
Organizația mai menționează și înregistrarea unui record, și anume faptul că litigiul dintre un consumator din Botoșani și banca la care avea un credit s-a stins amiabil în doar 17 zile (pe 25 iulie a fost desemnat conciliatorul, iar pe 10 august s-a pronunțat hotărârea).
"Tot schimbul de documente și informații a fost online, așadar clienta nu a fost nevoită să vină la București. Este vorba despre o doamnă din Botoșani care s-a adresat Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar pentru a o ajuta în relația cu banca. În urma procedurii SAL cu soluție propusă, rata lunară i-a scăzut cu aproape 100 de euro (de la 330 la 234 de euro), comisionul de administrare a fost eliminat din contractual de credit, iar consumatoarea din Botoșani a primit și 800 de euro despăgubire de la bancă", se subliniază în comunicat.
Conform CSALB, soluționarea acestui dosar a fost cea mai rapidă de până acum. Precedentul record înregistrat la mijlocul lunii iulie a fost de 21 de zile.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall