Numarul de turisti pe litoralul romanesc a crescut cu 12%-15% in 2016, cel mai bun sezon din ultimii 6 ani (ALDD)
Data publicarii: 13-09-2016 | EconomieNumarul de turisti pe litoralul romanesc s-a majorat cu 12% - 15% in 2016, acesta fiind, de altfel, cel mai bun sezon din ultimii sase ani, potrivit reprezentantilor Asociatiei Litoral Delta Dunarii (ALDD).
"La sfârșitul sezonului estival 2016, estimăm o creștere între 12% și 15% a numărului de turiști pe Litoralul Românesc, din estimările primite de la touroperatorii ANAT și de la hotelieri. Creșterea se datorează în primul rând Campaniei intense de promovare a Litoralului, demarate în baza Strategiei Asociației Litoral — Delta Dunării, încă din 2013, când am reușit să introducem Taxa de Promovare Mamaia — Sat Vacanță, buget cu care am reușit să construim întreaga campanie de promovare, ale cărei rezultate se văd deja. Numărul mare de evenimente organizate în toate stațiunile și, cu precădere, prin campania 'Mamaia Style', îmbunătățirea standardului serviciilor turistice oferite de hotelieri și proprietarii de structuri turistice de alimentație publică și agrement au contribuit de asemenea major la aceste rezultate", se precizează într-un comunicat al ALDD remis marți AGERPRES.
În topul stațiunilor în acest an, Mamaia ocupă în continuare primul loc, urmată de Venus și Eforie. O altă stațiune cu rezultate bune a fost Vama Veche.
Pe incoming (sosiri turiști străini), sezonul 2016 a înregistrat 3 chartere/săptămână între Tel Aviv și Constanța, respectiv o creștere de la 4.000 la 7.000 a numărului turiștilor israelieni care au ajuns pe litoral în stațiunile Mamaia, Năvodari și Eforie.
"Asociația Litoral — Delta Dunării a continuat și în acest an campania de promovare în Israel, prin participarea la târgul de turism de la Tel Aviv, realizarea primelor broșuri și a filmului de promovare în ebraică. Acesta este un proiect de succes, prin care s-a dovedit că, deși România nu are un buget de promovare de turism la nivel guvernamental, s-a reușit atragerea de turiști străini, cu o creștere spectaculoasă de turiști israelieni pe litoralul românesc, exclusiv din resurse locale proprii, și anume din bugetul operatorilor de turism din Mamaia și din Satul de Vacanță, administrat de Asociația Litoral—Delta Dunării", menționează sursa citată.
Potrivit președintelui Asociației Litoral — Delta Dunării, Corina Martin, se lucrează deja la calendarul de evenimente pentru anul următor, cu accent pe atragerea turiștilor din piețele vest-europene.
"Considerăm 2016 cel mai bun sezon din 2008 încoace, atunci când am avut cel mai bun an pentru turismul românesc din ultimii ani. În 2015 am promovat în premieră Mamaia, litoralul și Delta Dunării către piețe externe pe care nu le-am mai abordat până acum, am adus zboruri noi către destinație, am crescut cifrele pe incoming și am lucrat puternic la Calendarul de evenimente pe care le-am atras. (...) Lucrăm deja la calendarul de evenimente și la Campania de promovare 2017, prin participarea la târgurile interne și internaționale, infotrip-uri și organizarea de evenimente. Ne interesează în mod special să atragem pe litoral piețele vest-europene și intenționăm ca, pe lângă rutele aeriene noi ce ne-au conectat în acest an cu Londra, Milano și Tel Aviv, să atragem și zboruri și tour-operatori din Belgia, Austria, Germania", a precizat Corina Martin.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut