Piata cardurilor bancare a crescut cu o medie de 170.000 pe luna
Data publicarii: 08-12-2006Cardurile bancare din circulatie au crescut cu peste doua milioane in perioada octombrie 2005-octombrie 2006, ajungand la 8,76 milioane - potrivit datelor centralizate de BNR. 29% din aceasta crestere a fost generata de Bucuresti, unde cardurile din circulatie au crescut cu 582.000 in aceeasi perioada. Practic, piata cardurilor din Bucuresti a crescut de trei ori in ultimii patru ani, de la 700.000 in 2002 la 2,1 milioane in 2006, fiind puternic influentata de marile lanturi de magazine care accepta plata prin card si de oferta de credite pe card cu perioada de gratie la rambursare. Mai mult, emitentii - atat bancari cat si nebancari - au dezvoltat parteneriate si au lansat o serie de carduri de credit de tip co-branded cu aceste lanturi de magazine (BRD Finance cu Real, Rombiz, Carrefour, Praktiker si Diverta, BCR cu Altex si Univers'All, Estima Finance cu Domo, etc.)
"Contributia pietei bucurestene la cresterea pietei cardurilor din Romania este in fapt mult mai mare daca luam in calcul faptul ca toti emitentii nebancari si-au concentrat activitatea pe aceasta piata", potrivit NO-CASH. "EFG Retail Services, BRD Finance Credite de Consum, Estima Finance si Cetelem au pus in circulatie in jur de 650.000 de carduri in ultimii doi ani si jumatate, iar procentul cardurilor nebancare emise in afara Bucurestiului este de sub 20%." a mai adaugat sursa citata.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut