ANCOM: Numarul abonatilor la serviciile de televiziune a ajuns la 7,2 milioane, in S1; abonamentele prin cablu raman preponderente
Data publicarii: 12-10-2016 | EconomieNumarul abonatilor la serviciile de televiziune contra-cost a crescut cu 5%, in prima parte a anului 2016, pana la 7,2 milioane, din acest total 4,6 milioane fiind abonati la serviciile prin cablu, iar 2,4 milioane la cele prin satelit (DTH), a anuntat, miercuri, in cadrul International Digital Forum, Catalin Marinescu, presedintele Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM).
Conform raportului de date statistice realizat de către Autoritate, la sfârșitul primului semestru al acestui, s-au consemnat, totodată, 89.000 de abonați la serviciile de televiziune, transmise cu ajutorul tehnologiei IP (IPTV).
De asemenea, numărul de abonați care recepționează servicii de retransmisie a programelor audiovizuale în format digital înregistrează o creștere anuală de 7,5%.
'La jumătatea acestui an, rata de penetrare a serviciilor de retransmisie a programelor audiovizuale la nivel de gospodării era de aproape 96%, în timp ce incidența acestor servicii recepționate în format digital a atins 60%. Din totalul de 7,2 milioane de abonați la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale, 60%, adică 4,3 milioane, sunt din mediul urban, iar restul de 40%, respectiv 2,9 milioane, din mediul rural. Suportul de recepționare prin cablu este în continuare majoritar în mediul urban (75% din totalul abonaților prin cablu), restul de 25% dintre abonați fiind clienți din mediul rural. În schimb, gospodăriile din mediul rural sunt deservite preponderent de rețele cu transmisie prin satelit de tip DTH — 59%. Șansa televiziunii terestre stă în inovație', a menționat președintele ANCOM. Statistica ANCOM relevă, totodată, că numărul de abonați la serviciile de retransmisie a programelor media audiovizuale recepționate în format digital continuă să crească, ajungând la valoarea de aproximativ 4,5 milioane din totalul de 7,2 milioane de abonați. Numărul de abonați la servicii recepționate în format digital a crescut, în ultimul an, cu 8%, reprezentând 63% din totalul abonaților.
În funcție de suportul folosit, 54% (2,4 milioane) dintre abonați recepționau, la jumătatea anului 2016, programe TV în format digital prin intermediul rețelelor cu transmisie prin satelit (DTH), în timp ce 44% (aproape două milioane) accesau aceste programe prin rețele prin cablu, iar 2% (89.000) prin tehnologia IP (IPTV).
De altfel, în ultimul an, numărul de abonați la servicii furnizate prin rețele de cablu în format digital a crescut cu peste 10%, a celor la servicii furnizate prin rețele satelit de tip DTH s-a majorat cu 5%, în timp ce numărul abonaților prin tehnologie IP (IPTV) a crescut cu 28%.
Potrivit ANCOM, cea mai mare pondere în numărul total de abonați este deținută, în continuare, de către cei care recepționează programele audiovizuale prin intermediul rețelelor de cablu (65%), numărul acestora înregistrând o creștere anuală de aproape 5%. În acest context, din totalul de 4,6 milioane de abonați la servicii furnizate prin rețele de cablu, 3,5 milioane sunt din mediu urban, în timp ce 1,2 milioane abonați sunt din mediul rural.
În ansamblu, gradul de acoperire a serviciilor de retransmisie a programelor audiovizuale prin rețele de cablu, în mediul urban, a ajuns la 82% în timp ce în mediul rural a crescut până la 36%.
Pe fondul acestor date statistice, președintele ANCOM a făcut o radiografie a evoluției tehnologice în domeniul transmisiei de informații.
"Ce făceam acum 30 de ani? Mergeam cu familia în fața televizorului la ora 8 seara și ne uitam la Telejurnal. Dar acum 20 de ani? Băiatul meu avea 5-6 ani și nu avem loc de el pentru că voia să se uite la desene animate, iar eu la altceva. Atunci mi-am mai luat un televizor. Când a apărut Mircea Radu, soția mea voia să se uite la emisiunea lui. Și atunci mi-am mai luat un televizor...Ce facem azi? Nu are nimic dacă pierd știrile pentru că pot vedea acele știri mai târziu pe telefon. Ne-am transformat din omul spectator în omul digital, iar acum dacă vrem să accesăm orice fel de informație, o putem face", a spus Marinescu.
Raportul de date statistice privind piața de comunicații electronice din România pentru primul semestru al anului 2016 a fost realizat de ANCOM pe baza informațiilor transmise de către furnizorii activi de servicii de comunicații electronice care au desfășurat activități comerciale în perioada 1 ianuarie — 30 iunie 2016.
Asociația pentru Comunicații Digitale (ACD) organizează, miercuri, la București, cea de-a VII-a ediție a International Digital Forum, eveniment la care își dau întâlnire reprezentanți ai sectorului de business, precum și ai autoritățile centrale în domeniu.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall