Bloomberg: Apple si-a revizuit planurile in sectorul auto
Data publicarii: 17-10-2016 | EconomieGrupul informatic american Apple Inc. si-a revizuit in mod drastic ambitiile in sectorul auto, echipa care se ocupa de acest proiect fiind restructurata, informeaza Bloomberg citand surse din apropierea acestui proiect.
Începând din 2014, Apple și-a format o echipă de ingineri și designeri care să lucreze la un proiect de automobil electric, recrutând specialiști de la companii precum Tesla și Mercedes-Benz. Cu toate acestea, directorul Apple, Tim Cook, nu a recunoscut niciodată în mod public proiectele Apple în domeniul auto.
Potrivit surselor citate de Bloomberg, în ultimele luni mai multe sute din echipa de aproximativ 1.000 de specialiști care lucrau la proiectul unui automobil Apple au fost relocați, concediați sau și-au dat demisia. În plus, noua conducere a acestui proiect, denumit "Project Titan", și-a reorientat atenția dinspre construcția unui automobil propriu spre dezvoltarea unui sistem de conducere fără șofer, care i-ar oferi grupului Apple fie posibilitatea de a încheia un parteneriat cu actualii constructori auto fie să revină, în viitor, asupra proiectului de a concepe propriul vehicul. Bloomberg, subliniază că directorii Apple au cerut echipei care se ocupă de "Project Titan" ca până la finele lui 2017 să dovedească fezabilitatea unui sistem de conducere fără șofer.
Bloomberg susține că această modificare de strategie vine după mai multe luni de dezacorduri, modificări de leadership și provocări legate de fluxul de aprovizionare care a afectat activitatea laboratorului secret care se ocupă de proiectul automobilului Apple.
Apple a demarat "Project Titan" în 2014, cu ambiția de a da lovitura într-o industrie auto care potrivit firmei de consultanță McKinsey & Co. ar urma să valoreze 6.700 miliarde de dolari în 2030. Directorii Apple visau la un automobil electric capabil să recunoască șoferul pe baza amprentei și să îl ducă, în mod autonom, din punctul A în punctul B prin simpla apăsare a unui buton.
Însă, la finalul lui 2015, proiectul a început să fie afectat de o serie de probleme interne. Managementul avea îndoieli cu privire la direcția în care se îndrepta proiectul, astfel că la începutul lui 2016 șeful de proiect, Steve Zadesky, fost inginer la Ford Motor Co, a părăsit acest proiect fiind înlocuit de Bob Mansfield, un manager care a ajutat la dezvoltarea primului iPad. La scurt timp de la venirea sa, Mansfield a anunțat însă o modificare de strategie care i-a făcut pe ingineri să înceapă să abandoneze "Project Titan". "A fost un eșec incredibil de leadership", a declarat una dintre surse.
O altă problemă cu care s-a confruntat Apple are legătură cu complexitatea lanțului de aprovizionare din industria auto. În domeniul smartphone-urilor, Apple are o poziție dominantă și deseori are drepturi de exclusivitate pentru anumite componente de la furnizori. Însă în industria auto, investițiile mari necesare pentru a produce componente fac ca furnizorii să fie mai puțini dispuși să furnizeze produse pentru vehicule de genul automobilului Apple care în prima fază ar fi urmat să se comercializeze într-un număr mic.
Apple nu este prima mare companie din sectorul informatic care își dă seama că expertiza sa în domeniul hardware și software nu este o garanție pentru succesul în sectorul auto. Alphabet Inc., firma mamă a Google, s-a lovit de dificultăți în proiectul construirii unui vehicul propriu și a fost nevoit să caute parteneri.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday