Piata IT a scazut la 275 milioane de euro, in primele noua luni (studiu)
Data publicarii: 08-11-2016 | EconomiePiata IT a scazut cu 13% in primele noua luni din acest an, comparativ cu perioada similara din 2015, la 275 milioane de euro, se arata in studiul GfK Temax remis, marti, AGERPRES.
O scădere mai mare decât cea din IT a fost înregistrată la cea foto, de 14,2%, până la 16 milioane de euro. Piața imprimantelor și multifuncționalelor a scăzut cu 0,4%, în perioada ianuarie — septembrie 2016, la 45 milioane de euro.
Cel mai mult a crescut piața de electrocasnice mari cu 26,2%, la 384 milioane de euro, aceasta fiind urmată de electrocasnicele mici cu 23% (la 115 milioane de euro) și electronice cu 22,1% (la 261 milioane de euro). În ceea ce privește piața telecom, aceasta a crescut cu 18,8%, comparativ cu ianuarie — septembrie 2015, la 550 milioane de euro.
Per total, piața bunurilor de folosință îndelungată a crescut cu 13,2%, la 1,645 miliarde euro.
Piața de IT din România a înregistrat vânzări de 92 de milioane de euro în cel de-al treilea trimestru din acest an, scăzând cu aproape 15% față de aceeași perioadă a anului precedent, reiese din studiul GfK Temax.
Potrivit acestuia, trei dintre cele mai importante segmente ale sectorului, respectiv desktop-urile, calculatoarele portabile și tabletele au continuat să scadă comparativ cu al treilea trimestru al anului 2015.
De asemenea, piața foto din România a generat vânzări de 5 milioane de euro, în scădere de peste 10%.
"Piața bunurilor de folosință îndelungată a crescut în T3 cu 9,5% față de aceeași perioadă a anului trecut. Trei dintre cele șapte sectoare — electronice, electrocasnice mari și electrocasnice mici — au înregistrat rate de creștere de două cifre. Cea mai mare scădere a fost înregistrată de sectorul IT (-15%). În T3, piața de electronice a înregistrat o valoare de 92 de milioane de euro — o creștere de aproape 24%, comparativ cu T3 2015. Televizoarele cu ecran plat au crescut cu peste 24% și au o reprezentat 85% din vânzările acestui sector. Vânzările de boxe și boxe portabile au crescut și ele", se arată în document.
Conform sursei citate, vânzările de electrocasnice mari au fost de 157 milioane de euro, reprezentând o creștere de aproape 23% în trimestrul al treilea comparativ cu perioada similară din 2015.
"Electrocasnicele incorporabile continuă să crească cu un ritm accelerat, depășind rata de creștere a sectorului. Uscătoarele de rufe au înregistrat cea mai mare creștere din piața electrocasnicelor mari, de +84% comparativ cu T3 2015. Piața electrocasnicelor mici a înregistrat o creștere de aproape 25% în T3 2016, comparativ cu T3 2015. Segmentul cel mai important din această piață — aspiratoarele — s-a redresat și a înregistrat o creștere de 36%. Valoarea pieței este acum comparabilă cu nivelul de dinainte de criza economică. Produsele de îngrijire a părului, friteuzele și aparatele pentru prepararea băuturilor calde au înregistrat de asemenea creșteri ale vânzărilor de peste 30% în T3", informează GfK Temax.
În timp ce vânzările din piața de telecom au crescut (+8%), ritmul de creștere de pe segmentul de smartphone-uri a încetinit, ajungând la o creștere de 9% față de trimestrul III 2015.
"Segmentul de phablet-uri a înregistrat o rată de scădere de două cifre. Acest tip de produs nu este foarte atractiv pentru consumatorul din România. Căștile cu microfon au crescut cu 30% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut și au contribuit astfel la creșterea sectorului", conform studiului.
GfK Temax este un indicator utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfășurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 425,000 de puncte de vânzare la nivel mondial.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall