Black Friday 2016: Romanii vor sa cumpere in special televizoare, electrocasnice mici si frigidere (studiu)
Data publicarii: 17-11-2016 | EconomieRomanii vor cumpara, cu preponderenta, de Black Friday 2016, produse electro-IT, precum televizoare, electrocasnice mici si frigidere, dar si telefoane mobile si masini de spalat, releva o cercetare realizata de Kantar Millward Brown Romania, data joi publicitatii.
Conform sondajului, anul acesta, în Vinerea Neagră, în topul preferințelor pentru cumpărături se regăsesc cel mai frecvent televizoarele (41%), electrocasnicele mici (32%) și frigiderele (25%).
În același timp, telefoanele mobile și mașinile de spălat sunt următoarele două categorii de produse aflate pe listele de cumpărături pentru Black Friday, fiind amintite, pentru fiecare categorie, de câte 22% dintre cei intervievați cu privire la intenția de achiziție.
În 2016, aproape 60% dintre români doresc să cumpere ceva de Black Friday și au răspuns la interviu cu 'Probabil voi cumpăra' sau 'Sigur voi cumpăra'. Față de medie, intenția este mai ridicată în rândul tinerilor (18-34 de ani), a bărbaților sau a persoanelor care au mai făcut vreodată cumpărături online.
Totodată, numărul românilor care au auzit de reducerile din cadrul Black Friday, evenimentul anului în comerțul românesc, a ajuns anul acesta la 78% în rândul persoanelor cu vârste între 18 și 65 de ani, în creștere de la 71%, în 2015. Evenimentul prezintă o notorietate mai ridicată în rândul tinerilor (18 — 34 de ani) și a persoanelor din mediul urban.
Topul preferințelor atunci când vine vorba despre magazinele din care se vor face cumpărături de Black Friday este condus de eMag, cu 29,1% dintre sufragii, urmat de Altex (25,8%), Flanco (10,6%), Carrefour (5,1%), Media Galaxy (3,1%), Kaufland (3%), Auchan (2,3%), Dedeman (2,2%), Domo (1,6%) și Lidl (1,1%).
Per total, datele sondajului arată că, în prezent, 43% dintre români au achiziționat cel puțin un produs dintr-un magazin online, în creștere de la 37%, în 2015.
Cercetarea a fost realizată pe un eșantion reprezentativ la nivel național, în rândul a 2.000 de respondenți din mediul urban și rural, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani. Interviurile au fost realizate telefonic în perioada 24 octombrie — 29 octombrie 2016, iar eroarea de eșantionare este de +/-2,2%.
Kantar Millward Brown România este parte a rețelei Kantar Millward Brown, agenție globală de cercetare de marketing specializată în evaluarea eficienței reclamelor, a comunicării strategice, precum și a cercetării de media și de brand equity.
La nivel global, rețeaua are mai mult de 87 de birouri și operează în 58 de țări. Kantar Millward Brown este parte din grupul Kantar, divizia de informații pentru afaceri și consultanță a WPP.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut