Murad (FPTR): Nu e normal ca bugetul de promovare turistica a Romaniei sa fie cat pentru promovarea unui salam

Data publicarii: 17-11-2016 | Economie

Turismul romanesc are nevoie de o viziune coerenta pe termen lung si un buget de promovare care sa permita jucatorilor din piata sa fie competitivi, a afirmat, joi, presedintele Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR), Mohammad Murad, la deschiderea editiei de toamna a Targului de Turism al Romaniei (TTR).

* Mai multe imagini pe AGERPRES FOTO

"Importanța a ceea ce se cheamă produs turistic începe să dispară și este păcat. Mă refer la oameni. Nu mai găsim angajați, pentru că nu le dăm confortul de care au nevoie. Turismul nu se face de azi pe mâine. Avem nevoie de un program, de o viziune, avem nevoie să fim conectați cu țările care ne concurează. Este nevoie de o adevărată strategie de promovare, pentru că avem un mare potențial turistic. Nu este normal ca bugetul de promovare să fie de două milioane euro, cât ar fi un buget pentru promovarea unui salam. Este trist!", a spus Murad.

Acesta a precizat că în turismul românesc sunt peste 160.000 de angajați, iar acest domeniu este cartea de vizită a României.

"Înainte de a fi un om de afaceri în industrie, în construcții, comerț, orice persoană este consumatoare de produse turistice. Pentru a avea o carte de vizită bună, trebuie să schimbăm modul de gândire, astfel încât Ministerul Turismului, care nu există astăzi, Autoritatea Națională pentru Turism, care astăzi există — și cu care avem o bună colaborare — să nu mai fie o școală de vedete care vor să facă doar imagine. Este nevoie de oameni pragmatici, de oameni care știu foarte bine de ce altora le merge bine și nouă nu", a explicat Murad.

El a atras atenția că, în prezent, gradul mediu de ocupare a hotelurilor din România, de 27-30%, este foarte mic, iar creșterea turismului în 2016 este sub potențialul țării.

"Agențiile de turism sunt, cred, singura soluție la problema gradului de ocupare a hotelurilor. Dacă agențiile de turism ar fi mai importante, mai sprijinite, cred că am rezolva problema gradului de ocupare a hotelurilor. Partidele au început să facă prezentări de programe și discutăm aceste programe împreună cu toate. Am văzut că în programele acestora apar foarte multe detalii pentru susținerea turismului. Avem nevoie să creștem pe partea de incoming, pentru că înseamnă export, dar nu putem face asta fără promovare eficientă. În acest an, încasările din turismul extern au fost de circa două miliarde de euro, dar am avut la promovare doar 0,1% din totalul acestor încasări", a spus, la rândul său, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), Alin Burcea.

Potrivit acestuia, un buget decent de promovare a României ar trebui să fie de minimum 10 milioane de euro, constituit ca buget multianual.

Alin Burcea a subliniat că, la TTR, agențiile au venit cu oferte speciale cu discounturi semnificative, luând în calcul faptul că multe agenții au reduceri speciale și pentru Black Friday. Astfel, multe agenții oferă discount-uri de 40-50%, atât pentru vacanțele din România, cât și pentru cele din străinătate.

Peste 230 de agenții de turism și tour-operatori din 14 țări sunt prezente, în perioada 17-20 noiembrie, la ediția de toamnă a Târgului de Turism al României (TTR) de la Romexpo.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: