ANCOM: Localizarea apelurilor catre numarul de urgenta 112 se va putea face in maximum 20 de secunde de la initiere
Data publicarii: 18-11-2016 | EconomieLocalizarea apelurilor efectuate din retelele mobile catre numarul de urgenta 112 se va face cu o mai mare acuretete si in maximum 20 de secunde de la initierea acestuia, a anuntat, vineri, Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), intr-un comunicat de presa transmis AGERPRES.
Măsura vine după ce Autoritatea a dezbătut și adoptat, în cadrul ședinței Consiliului Consultativ din data de 16 noiembrie, o decizie care va crește calitatea informațiilor de localizare transmise către Sistemul național unic pentru apeluri de urgență (SNUAU).
Potrivit sursei citate, furnizorii de rețele publice mobile de telefonie vor avea obligația de a lua toate măsurile necesare pentru a permite transmiterea de către echipamentul terminal către administratorul SNUAU, în maxim 20 de secunde de la momentul inițierii apelului, a informației de localizare, respectiv latitudinea și longitudinea poziției geografice în care se află echipamentul terminal al apelantului, cel puțin pentru apelurile de urgență 112 inițiate de pe terminale mobile care au capabilitățile necesare.
Astfel, spre exemplu, pentru terminalele cu sistem de operare Android existente pe piață, începând cu Android 2.3 (Gingerbread) este posibilă activarea unor funcționalități care să permită acest lucru.
De asemenea, conform directorului executiv Reglementare în cadrul ANCOM, Eduard Lovin, furnizorii vor putea transmite către operatorul 112 și apelurile inițiate pe o conexiune de date prin intermediul altor rețele de acces la internet, atunci când apelantul se află într-o zonă în care nu există semnal de la nicio rețea mobilă (un subsol/demisol fără acoperire GSM/3G/4G, dar cu acces la internet WiFi).
'În aceste cazuri, se va transmite către operatorul 112 cea mai recentă informație de localizare primară cunoscută a terminalului, împreună cu marcajul temporar corespunzător', a explicat Lovin.
Autoritatea precizează, totodată, că pentru a îmbunătăți capacitatea SNUAU de a determina informația de localizare în cazul apelurilor de urgență în curs de soluționare, furnizorii de rețele publice mobile de telefonie vor pune la dispoziția acestuia orice alte informații pe care le dețin sau pe care le pot obține prin utilizarea sistemelor și echipamentelor din rețea pentru determinarea cât mai exactă a localizării apelantului, în condițiile stabilite prin decizie.
În cadrul Comitetului Național de Coordonare al activității SNUAU, ANCOM va colabora cu administratorul SNUAU, Serviciul de Telecomunicații Speciale, în vederea stabilirii unui set de parametri cu privire la realizarea unor statistici referitoare la calitatea informațiilor de localizare a echipamentelor terminale obținute de către administratorul SNUAU, precum și stabilirea unei proceduri de analiză a acestor informații.
Decizia ANCOM completează metoda de localizare 'cell-ID' cu metode de localizare mai precise care să permită dispeceratelor de urgență poziționări cât mai apropiate de realitate ale celor care solicită ajutorul prin apel de urgență la 112. Asemenea soluții de localizare avansate includ, de exemplu, funcționalitatea Advanced Mobile Location (AML), disponibilă deja pe unele terminale, care permite localizarea apelantului cu acuratețe sporită, pe baza informațiilor generate de sistemele globale de navigație prin satelit (GNSS), de punctele de acces de tip WiFi și/sau de metoda 'cell-ID', notează ANCOM.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall