Vor exista masuri compensatorii pentru industria auto, odata cu eliminarea timbrului de mediu (ministru)
Data publicarii: 08-01-2017 | EconomieDaniel Constantin, vicepremier si ministru al Mediului, sustine ca vor exista masuri compensatorii pentru industria auto odata cu eliminarea timbrului de mediu, argumentand ca principala problema in acest sector nu este colectarea ci cheltuirea fondurilor si dezvoltarea de programe.
"Este o discuție pe care o vom avea la momentul când se va elabora bugetul. Timbrul de mediu s-a atacat tot timpul în instanța, iar statul trebuie să plătească eșalonat foarte mulți bani pentru cei care au plătit acest timbru de mediu. (...) Problema nu este neapărat cum să alimentăm (Administrația Fondului pentru Mediu n.r.), pentru că dacă vă uitați 70% din fondurile pe care le-au avut nu s-au cheltuit. Deci nu e problema colectării ci problema cheltuirii și dezvoltarea de programe în această zonă și pentru a face un mediu mai prietenos", a explicat Daniel Costantin, la Digi24.
Întrebat dacă vor exista măsuri compensatorii pentru industria auto ce reclamă că, odată cu eliminarea timbrului de mediu, industria autohtonă de autovehicule va scădea cu 30% și se vor pierde 15.000 de locuri de muncă, vicepremierul a confirmat că vor exista, dar vor fi prezentate public, "numai după ce le vom discuta cu dânșii".
"Sigur că vor exista (măsuri compensatorii n.r.), după ce le vom discuta cu dânșii le vom prezenta și public. Cu siguranță producția de autovehicule este foarte importantă pentru țara noastră și vorbim de doi mari producători, într-adevăr cu capital străin, dar care de-a lungul timpului au avut deschidere guvernamentală foarte mare și vor avea în continuare. Eu ca ministru al Mediului voi fi preocupat ca pe piața românească să fie autovehicule cât mai noi și care să polueze cât mai puțin", a precizat Constantin.
Acesta a afirmat că, deși au existat diverse discuții despre introducerea unei accize în prețul carburantului, atât la nivel tehnic cât și politic, această măsură nu a fost suficient fundamentată și "nu poate intra în discuție, cel puțin acum".
"Acciza în prețul carburantului este o discuție care a fost și la nivel tehnic și politic, dar care nu este suficient fundamentată și nu poate intra în discuție cel puțin acum. Toate le vom discuta la momentul potrivit. (...) Repet, avem fonduri suficiente și vom lua măsuri cu fondurile pe care le avem astfel încât gradul de poluare să fie cât mai redus", a subliniat ministrul Mediului.
Timbrul de mediu pentru autovehicule era inclus în cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall