Szentes (CFR Calatori): Peste 6.000 de pasageri au renuntat la calatorii in perioada viscolului; suma restituita, 260.166 lei

Data publicarii: 25-01-2017 | Economie

Peste 6.000 de pasageri au solicitat CFR Calatori restituirea contravalorii biletelor de calatorie in perioadele de viscol, suma totala depasind 260.000 de lei, a declarat, intr-un interviu acordat AGERPRES, directorul general al companiei, Iosif Szentes.

În plus, în perioada 6 — 13 ianuarie, când a avut loc primul val de viscol, s-au înregistrat 113 defecțiuni la locomotive și automotoare, iar sucursalele București, Craiova, Iași, Galați și Constanța, afectate de condițiile meteo nefavorabile, au avut un consum suplimentar de 121 de tone de motorină, comparativ cu perioada similară din luna decembrie 2016.

"Am înregistrat și daune la materialul rulant și consumuri mai mari de combustibil. Numai în perioada 6 — 13 ianuarie, când a fost primul val de viscol, s-au înregistrat 113 defecțiuni la locomotive și automotoare care aparțin depourilor din toată țara. Cinci dintre sucursalele CFR Călători (București, Craiova, Iași, Galați și Constanța), afectate de condițiile meteo nefavorabile, au avut un consum suplimentar de 121 de tone de motorină, comparativ cu perioada similară din luna decembrie 2016. În plus, în perioada 5 — 20 ianuarie, 6.015 pasageri au solicitat restituirea contravalorii biletelor/călătoriilor, cu o valoare de 260.166 lei", a spus Iosif Szentes.

Șeful CFR Călători a subliniat că, pe parcursul valurilor de viscol, calea ferată a reprezentat un mijloc de transport funcțional pentru cei care aveau nevoie de a se deplasa între localități spre care nu existau alte variante de călătorie. "Deși circulația s-a desfășurat în condiții dificile de iarnă, nu au fost trenuri blocate. Mii de feroviari au făcut eforturi, în viscol, frig, zăpezi, 24 ore din 24, pentru ca oamenii să ajungă în siguranță la destinație", a subliniat el.

Szentes a admis că au existat întârzieri și disfuncționalități în timpul călătoriilor, dar acestea au fost generate de măsurile preventive luate împreună cu CFR SA.

"Au fost, într-adevăr, întârzieri și disfuncționalități în timpul călătoriilor, generate de măsurile preventive pe care le-am luat împreună cu colegii de la Infrastructură, ca de exemplu: viteze reduse impuse de condițiile meteo, de necesitatea atașării locomotivelor Diesel pe anumite intervale de stații, unde tracțiunea electrică nu mai era posibilă, și, nu în ultimul rând, de necesitatea intervențiilor cu utilaje. Însă, prioritatea noastră a fost aceea de a transporta pasagerii în siguranță și de a menține legăturile între localități", a explicat directorul general al CFR Călători.

Sursa: Agerpress