FPTR: Procedurile invechite ale centrului expozitional Romexpo demonstreaza ca nu este pregatit sa organizeze un targ de turism modern
Data publicarii: 21-02-2017 | EconomieProcedurile invechite ale centrului expozitional Romexpo demonstreaza ca acesta nu este pregatit sa organizeze un targ de turism modern, apreciaza reprezentantii Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR).
"Ultima ediție a Târgului de Turism al României, desfășurată între 16 și 19 februarie 2017, la Romexpo, a arătat că și această manifestație are un succes sezonier, precum turismul romanesc, cu câteva ore de vârf, cu standuri aglomerate și multe ore cu mai puțini vizitatori și pavilioane mai puțin căutate. Din păcate, denumirea de Târg de Turism al României nu mai coincide cu ofertele promovate în cadrul acestuia, deoarece cele mai multe sunt de turism extern. Procedurile învechite ale centrului expozițional Romexpo ne-au făcut să realizăm ca acesta nu este pregătit pentru a organiza târg de turism modern", se arată într-un comunicat al FPTR, remis marți AGERPRES.
Spre deosebire de edițiile de primăvară anterioare ale Târgului de Turism, cea de anul acesta a fost organizată mult mai devreme, fiind prea aproape de ediția de toamnă și prea departe de sezonul estival, apreciază reprezentanții FPTR. De aceea, ediția de primăvară a Târgului de Turism al României din acest an a ocupat doar cinci pavilioane, spre deosebire de cea de anul trecut, când au fost ocupate 6 pavilioane.
În comparație cu ediția din primăvară din anul 2016, unde au participat în calitate de expozanți și co-expozanți 285 firme românești și din străinătate, anul acesta au participat cu 5% mai puțini expozanți: 189 din România și 83 din alte țări precum Austria, Bulgaria, Croația, Egipt, Federația Rusă, Grecia, Israel, Moldova, Palestina, Polonia, Republica Dominicană, Turcia sau Ungaria.
În ceea ce privește disponibilitatea vizitatorilor de a-și achiziționa vacanțe, cei mai mulți dintre cei care au ajuns la târg au căutat reducerile pe plan extern, standurile turoperatorilor care vindeau pachete cu reduceri până la 35% fiind cele mai aglomerate. De asemenea, au fost căutate și reducerile pe sistemul plătește unul și merg doi.
Ca o noutate față de anii trecuți, au apărut chartere spre destinații noi, Gran Canaria, Mallorca și Tenerife, care tind să înlocuiască destinațiile nesigure din orientul apropiat. De asemenea se va relua după câțiva ani de absență și charterul spre Egipt.
"Partea bună este că, anul acesta, calitatea serviciilor în turismul românesc o poate depăși pe cea din destinațiile tradiționale în care merg românii, precum Bulgaria și Grecia. 2017 este cu siguranță anul în care România este gata să demonstreze că oferă servicii turistice la același nivel, chiar și superior, față de țările competitoare în turism", a declarat Dragoș Răducan, prim-vicepreședintele executiv FPTR.
Acesta apreciază că, deși agențiile de turism au oferit cu preponderență destinații externe, cererea vizitatorilor târgului pentru turism intern a fost mai mare decât anul trecut, în condițiile în care agențiile și hotelurile au făcut oferte care pot fi achiziționate cu vouchere de vacanță.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall