BNR: O casa de amanet utilizeaza fara drept logo-ul BNR; utilizarea neautorizata a insemnelor grafice ale BNR,sanctionata
Data publicarii: 03-03-2017 | EconomieCasele de amanet nu sunt supravegheate de Banca Nationala a Romaniei (BNR) si nu au voie sa foloseasca in denumire, antet sau in alte atribute de identificare, cuvinte si expresii care pot induce publicul in eroare, si nici sa utilizeze fara autorizatie insemnele grafice ale BNR, reiese dintr-un comunicat al bancii centrale transmis, vineri, AGERPRES.
"Banca Națională a României a constatat difuzarea în spațiul virtual, respectiv pe pagina de internet a unei entități de tip casă de amanet și pe website-urile unor publicații online, a unor informații care pot să inducă în eroare publicul asupra activității desfășurate de entitățile de tip case de amanet. De asemenea, s-a constatat și utilizarea de către respectiva societate, fără drept, a logo-ului BNR", se menționează în comunicat.
Mai mult, banca centrală menționează faptul că entitățile de tip case de amanet sunt doar înscrise în Registrul de evidență al BNR, fără a fi și supravegheate de instituție.
"Subliniem faptul că, potrivit Legii nr. 93/2009 privind instituțiile financiare nebancare, entitățile de tip case de amanet sunt doar înscrise în Registrul de evidență al BNR. Potrivit Capitolului III din Lege, Banca Națională a României realizează, în fapt, monitorizarea instituțiilor financiare nebancare înscrise în Registrul general și supravegherea prudențială a celor înscrise în Registrul special, iar instituțiile financiare nebancare înscrise în Registrul de evidență nu se află sub incidența acestui capitol", se mai arată în comunicat.
De asemenea, BNR menționează faptul că Legea nr. 93/2009 prevede, la art. 7, alin. (3), că instituțiilor financiare nebancare le este interzis să folosească în denumire, antet sau în alte atribute de identificare, cuvinte și expresii care pot induce publicul în eroare cu privire la statutul ori la activitățile și operațiunile desfășurate.
"Atragem atenția asupra faptului că utilizarea neautorizată a însemnelor grafice ale Băncii Naționale a României, de către orice persoană fizică sau juridică, în vederea promovării activității proprii se sancționează în conformitate cu legea", se subliniază în comunicat.
Astfel, Banca Națională atrage atenția asupra faptului că folosirea de către entități de tip case de amanet a unor expresii precum "Societate acreditată BNR — București", ''Societate ... sub stricta monitorizare a Băncii Naționale a României'', și "Societate ... acreditată pentru acordarea de credite rapide de către BNR", precum și utilizarea logo-ului sau siglei băncii centrale pentru prezentarea ori promovarea entităților de tip case de amanet poate induce în eroare publicul.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut