Timisoara - Capitala Culturala Europeana 2021 trebuie promovata turistic mai mult, sustin reprezentantii ANAT
Data publicarii: 04-03-2017 | EconomieTitlul de Capitala Culturala Europeana 2021 pe care Timisoara l-a castigat trebuie sa ii aduca mult mai multi turisti, iar sejururile lor sa se extinda de la actualul turism de business la cel ''de placere'', a declarat sambata, pentru AGERPRES, Gabriela Petcana, membru al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania si organizator al dezbaterii cu tema ''Timisoara, destinatie turistica 2021''.
''În momentul de față, în Timișoara se face mai mult turism de business, la fel cum se întâmplă în oricare dintre marile orașe ale lumii, hotelurile fiind pline de luni până vineri. Ne preocupă gradul de umplere a hotelurilor și în weekend și trebuie să facem în așa fel încât cel puțin turiștii care vin pentru business în Timișoara să facă și un pre-tour și un post-tour, să mai rămână puțin, să își mai aducă și însoțitori în Timișoara'', a afirmat Petcana.
Potrivit acesteia, în prezent în Timișoara există 90 de agenții de turism, care organizează mai ales călătorii în străinătate, în timp ce ''piața turistică de aici ar trebui promovată în străinătate''.
''Sunt mai multe strategii de promovare a turismului în Timișoara, iar municipalitatea a și adoptat din 2014 o strategie culturală, care are și componentă de turism, dar trebuie să ne focusăm mai mult acum, că avem și titlul de Capitală Culturală Europeană, care va atrage foarte mulți turiști, atâta timp cât ai foarte multe evenimente culturale, nu doar patrimoniul, care să însuflețească orașul'', a completat Gabriela Petcana.
Ea a menționat faptul că, la finalul dezbaterii, se vor trage concluziile și se va creiona o strategie pentru promovarea turismului în Timișoara 2021.
Pentru a dinamiza interesul tour-operatorilor români și străini față de tema principală a dezbaterii, în paralel cu aceasta are loc și Târgul de turism ''Vacanța'', cu 40 de standuri, care prezintă ofertele pentru apropiatul sezon estival.
Interesați au fost și operatorii din Ungaria, care au prezentat standuri cu oferte, cea mai căutată destinație fiind Morahalom, lângă Szeged, la circa 120 km de Timișoara.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut