Croitoru (ANES): Dezvoltarea unei culturi antreprenoriale feminine depinde de schimbarea rolurilor in societate
Data publicarii: 08-03-2017 | EconomieDezvoltarea unei culturi antreprenoriale feminine depinde de schimbarea rolurilor in societate fata de femei si de o constructie a unei increderi de sine a femeilor, a declarat, Andra Cristina Croitoru, secretar de stat al Agentiei Nationale pentru Egalitatea de Sanse intre Femei si Barbati (ANES), in cadrul unei conferinte organizate de Bursa de Valori Bucuresti dedicata Zilei internationale a femeii.
"Autonomia economică a femeilor înseamnă adoptarea unor măsuri care se referă la diminuarea diferenței salariale între femei și bărbați și la creșterea numărului de femei în posturi de decizie și mai ales încurajarea antreprenoriatului feminin. Încurajarea femeii de a iniția propria afacere reprezintă una dintre cele mai bune măsuri de a crește economic. Dezvoltarea unei culturi antreprenoriale feminine depinde de schimbarea rolurilor în societate față de femei și de o construcție a unei încrederi de sine a femeilor. Această schimbare se face prin accesul la educație al fetelor, în special, către acele domenii din învățământ care sunt specifice dezvoltării unei afaceri, economie, management sau altele", a spus Croitoru.
Potrivit acesteia, stereotipurile de gen limitează atât fetelor cât și băieților posibilitatea de a-și alege studii și mai puțin profesia, care duce la segregare pe piața muncii și existența unor domenii preponderent dominate de femei care, din nefericire, sunt subevaluate.
"Participarea echilibrată a femeilor și bărbaților pe piața muncii este strâns legată de modul în care puterea economică și politică este distribuită în societate. Avem un interes sporit pentru dezvoltarea politicilor de conciliere a vieții de familie cu viața profesională. Concilierea vieții de familie cu cea profesională dar și privată reprezintă un aspect de interes atât pentru femei, dar și pentru bărbați. Dezechilibrul din această zonă afectează angajatul, angajata, dar și organizația în care lucrează. Implicarea bărbaților în împărțirea responsabilă și echitabilă a sarcinilor din familie reprezintă cu adevărat o provocare care poate fi depășită. Prin informare, educare, puterea exemplului și asumarea conștientă, bărbații pot deveni parteneri în adevăratul sens al cuvântului", a mai arătat oficialul Agenției.
Cu ocazia zilei de 8 martie, Ziua Internațională a Femeii, Bursa de Valori București, alături de 40 alte burse de valori din întreaga lume, a organizat o deschidere oficială a ședinței de tranzacționare — "Sună Clopoțelul pentru Egalitatea de Gen". Evenimentul a fost organizat sub patronajul United Nations Women, UN Global Compact, UN Sustainable Stock Exchanges, International Finance Corporation, World Federation of Exchanges, precum și al Women in ETFs.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut