Presedintele Biroului de promovare turistica a Romaniei la Viena, Simion Giurca: Trebuie sa ne dezvoltam turismul pe specificul nostru
Data publicarii: 11-03-2017 | EconomieJudetul Timis are toate ingredientele pentru a dezvolta un turism atractiv pentru anul 2021, cand Timisoara va detine titlul de Capitala Culturala Europeana (TCCE), promovandu-ne specificul local si neincercand sa imitam sau sa importam specificul altora, a declarat vineri, pentru AGERPRES, Simion Giurca, presedintele Biroului de promovare turistica a Romaniei la Viena.
''Lumea crede că trebuie să fii Austria sau Elveția sau ce-și închipuie fiecare despre o destinație turistică. Noi trebuie să fim noi, ceea ce suntem, și să dezvoltăm ceea ce avem noi, iar Timișul are toate ingredientele necesare'', a afirmat Simion Giurca.
El a remarcat că există proiecte de turism care pot fi finanțate, inclusiv în domeniul pensiunilor rurale, sunt inclusiv timișoreni care au mai investit în turism, dar ne lipsește voința și viziunea.
''Banatul este o regiune cunoscută, este un brand, este una dintre regiunile românești care în istorie s-au intersectat cu Austria și care a rămas un nume cunoscut.
Timișoara, care este un pol de atracție pentru Banat, este orașul care a polarizat atenția cu Revoluția și cu o serie întreagă de personalități care au provenit de aici sau au plecat de aici, prin evoluția orașului, prin contribuția sa culturală europeană și cu alte valențe cu care noi ne mândrim'', a completat Giurca.
Potrivit acestuia, Banatul în sine este o regiune naturală, având trei parcuri naturale naționale, Cheile Nerei, Beușnița, Munții Semenic, o parte din Porțile de Fier și un colț din Retezat, dar și mai multe arii protejate.
''Timișul este, turistic, și o poartă de intrare în Banat. Sunt obiective turistice foarte multe, Revoluția Română, pe care încă nu o exploatăm suficient. Dincolo de orice, nașterea unui brand turistic este o chestiune de voință și de viziune, dacă noi vrem să facem turism, nimeni nu ne poate opri'', a spus Simion Girca.
Din punct de vedere al reliefului, Timișul poate nu e unul dintre județele cele mai spectaculoase, dar sunt suficiente resurse care trebuie puse în valoare, avem conace foarte frumoase, unele dintre ele așteptând să fie incluse în circuitul turistic.
''Suntem județul care a dat un mare compozitor, cunoscut internațional, Bartok Bella, aici s-a născut marele poet național al Austriei, Nikolaus Lenau și chiar în aceste zile, am o întâlnire să dezvoltăm un brand pe care-l are Timișoara, de aici a plecat părintele cafelei, Illy. Firma și urmașii lui încearcă acum să afle mai mult despre Timișoara și despre istoricul familiei'', a mai spus Giurca.
Vineri, la Timișoara are loc Conferința Națională de Turism cu tema ''Turism în Timiș — Turism în Banat: imagine și mesaj'', organizat de Asociația pentru Dezvoltarea și Promovarea Turismului din Timiș, la care au participat reprezentanți ai unor firme de turism, din mediul universitar, ghizi, reprezentanți ANAT.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut