Europenii prefera sa faca cumparaturi la New York pe fondul slabiciunii dolarului
Data publicarii: 18-12-2006"Am inceput sa constatam o crestere a numarului de vizitatori europeni in cursul acestui an, ceea ce fara indoiala se datoreaza nivelului destul de scazut la care se afla momentan dolarul", a declarat Presedintele Asociatiei Hotelierilor din New York, Joseph Spinnato. "Consumatorii din Marea Britanie vin aici pentru a-si face cumparaturile de iarna.Cu atat mai bine pentru economie si pentru New York", a precizat acesta pentru AFP.
Responsabilul pentru dezvoltare al grupului NYC & Co, organism specializat in promovarea turismului pentru statul New York, Fred Dixon, a declarat pentru AFP ca "pentru lunile noiembrie-decembrie estimam ca un numar de 1,25 milioane de vizitatori straini vor veni la New York, iar pentru tot anul curent aceasta cifra se ridica la 7,3 milioane, fata de cele 4,8 milioane de turisti inregistrate in anul 2003".
Dintre acestia, cei mai numerosi sunt britanicii (aproximativ 1,2 milioane), in mare parte datorita tarifelor scazute pentru transportul aerian, urmati de germani (400.000), francezi (265.000) si italieni.
Printre principalele activitati turistice se numara cumparaturile: pe durata sejurului, europenii cheltuie mai mult pe cumparaturi si mancare (40% din buget), decat pe transport si cazare (30% din buget) sau activitati de recreere (10% din buget), a subliniat Dixon, estimand ca "un euro puternic face realmente diferenta".
Preturile in dolari ale produselor sunt foarte tentante: o pereche de blugi Levi's 501 costa la Paris intre 60 si 100 de euro, in timp ce la New York se vand cu 40-45 de dolari (30-35 de euro), iar un iPod Nano de 2 gigabytes costa la Paris 159 de euro, cu mult peste pretul aceluiasi produs vandut la New York, de 149 de dolari (114 euro).
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut