Brexitul va afecta pe termen scurt si mediu perspectivele din sectorul ospitalitatii si de agrement

Data publicarii: 14-03-2017 | Economie

Scenariul iesirii Marii Britanii din Uniunea Europeana va genera probleme de planificare si organizare directorilor executivi din industria ospitalitatii, se arata raportul EY Global hospitality insights remis, marti, AGERPRES.

Potrivit acestuia, deprecierea valutară împinge în sus inflația care, combinată cu creșterile salariale modeste din ultimii ani, va duce, probabil, la constrângeri asupra veniturilor reale din gospodării.

"Deși Brexitul a schimbat perspectivele investitorilor globali și a atras după sine incertitudine în ceea ce privește viitoarele investiții în Marea Britanie, există multe semne pozitive. Anglia deține un precedent puternic în ceea ce privește investițiile străine directe, care au înregistrat o creștere constantă începând cu 2013. Acestea au crescut de la aproximativ 800 de proiecte în 2013 la 1.000 de proiecte în 2015. La nivel european, numărul proiectelor de investiții a crescut de la 3.000 în 2013 la 4.000 în 2015. Acest fapt se datorează cotei impozitului pe profit din Marea Britanie (20%), printre cele mai mici din lume, care se estimează că va scădea până la 17%, până în 2020. Din acest motiv, investițiile străine par să continue indiferent de contextul politic cauzat de Brexit", se arată în document.

Conform sursei citate, investitorii chinezi și-au crescut activitatea externă în 2016, mai ales din cauza devalorizării yenului, cu aproape 10%, începând cu luna august 2015. Investițiile, care au avut loc în cea mai mare parte în SUA și Europa, au atins valoarea de 9,4 miliarde dolari, în noiembrie 2016, iar principalele zone-țintă pentru investiții au fost Manhattan, Londra, San Francisco și Chicago.

"Lipsa oportunităților de investiții locale, anticiparea unei devalorizări continue a yenului și dorința de a construi un brand global pentru activele hoteliere îi va determina pe investitorii chinezi să investească și mai mult în piața de hoteluri în 2017. (...) Odată cu creșterea numărului de infracțiuni, cibersecuritatea rămâne o problemă prioritară pentru directorii din domeniul ospitalității, de la nivel global. În pofida măsurilor preventive, companiile hoteliere, inclusiv cei mai mari jucători din industrie, sunt încă vulnerabile la breșe de securitate. O astfel de breșă costă companiile hoteliere, în medie, 4 milioane doalri, iar astfel de breșe rămân o amenințare serioasă la adresa industriei hoteliere globale. Companiile trebuie să fie pregătite să detecteze rapid un atac, să diagnosticheze corect cauzele și să minimizeze daunele financiare și pe cele legate de reputație", menționează sursa citată.

Sursa: Agerpress